74skytte Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Jeg har fått beskjed fra akupunktur dama at jeg ikke må stresse så mye, for det kan være årsaken til min ustabile syklus. Jeg skal ikke nekte for at jeg stresser, men vet egentlig ikke hvordan jeg ikke skal gjøre det. Jeg liker å være på farten, og har veldig ofte planer på kveldene og i helgene. Men siden det bare er lystbetonte ting jeg gjør, så føler jeg ikke at jeg stresser, men det kan nok være det. Det kan jo ikke være ok å ikke gjøre ting man har lyst til for at jeg skal være hjemme og kjede meg for å slappe av...? Gå turer sier folk. Men det er kjedelig alene, og det er ikke bare bare å få med noen. Da blir det stress med avtaler og greier, og jeg trener 2-3 ganger i uka fra før. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Jeg tar livet med ro, men har kanskje litt mange avtaler som jeg heller ikke vil kutte ut.
BEA-77 Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Hmmm... Kinkig den der siden du ikke oppfatter hverdagen som stressende selv. Dersom du liker å lese, kunne du jo sittet stille med en bok eller et blad en gang i blant. Eller hva med å lytte til lydbøker eller musikk, ta et karbad, se på film eller tv osv osv. Dette gjør jeg når tempoet blir litt høyt, men jeg synes selv at hverdagen min er stressende, så da er jo det litt enklere å komme på tanken om at nå må jeg gire ned noen hakk. Kjenner forresten mennesker som har fått anfall og blitt innlagt på sykehus pga stress, uten at personene selv mener at de stresser. (gjør bare ting de liker å gjøre) Dette var ikke for å skremme deg altså og ikke vet jo jeg om du er så aktiv heller, var bare for å poengtere at kanskje kroppen har godt av å kjede seg innimellom. Det må jo ikke skje noe hele tiden og man kan lære seg til å trives i eget selskap. Du finner sikkert ut av det! PS: ikke meningen å belære her altså, jeg har selv fått beskjed om å gire ned og ønsker det også, men så er det alle rundt som river og sliter og vil ha en bit, og med min dårlige samvittighet så er jo det en dårlig kombinasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå