Gå til innhold

Pedagogisk "riktig"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en pakke i posten idag og der var det et brev som fortalte hvordan du kan leke med barnet ditt.... Ok tenkte jeg og leste videre. Men kjære tid, når jeg leste det så følte jeg at her skal man ta fra en all fantasi, spontanitet og intuisjon når det gjelder samspillet mellom barnet mitt og meg. Jeg er en særdeles leken person, og har moro av å leke, men kjenner at gleden forsvinner fullstendig når noen skal "fortelle" hvordan man skal gjøre det. For meg så har alltid det vært en stor del av leken, dette med spontanitet, fantasi og å bruke intuisjonen min der og da. Da er det godt å være moden mamma og gjøre følgende: Brette brevet sammen, legge det i resirkuleringshaugen og satse alle kort på at jeg får kjøpt det tilbake i butikken som et produkt fra for eksempel LAMBI:-)

Ha en flott dag modne kvinner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Resirkulering er flotte saker!!! Godt å ha kommet dithen at man kan stole på sin intuisjon når det gjelder hva som er bra for oss selv og barna våre... c",)

Skrevet

Ja ikke sant;-))

Skrevet

He, he - ja, man kan bli litt matt av alle rådene om hvordan man skal stimulere og samspille med babyen! Har prøvd noe av det, kjøpt fornuftige leker - "vis babyen at trykk her fører til lyd der osv, så den lærer årsak-virkning" - for å oppdage at han mye heller vil utforske pappas tøfler. Ellers storebrors sykkel. Gidder ikke styre mer med sånt, og lar ham rett og slett utforske og glede seg over det han vil. De riktige lekene ligger i et hjørne, sånn passelig interessante, og kjeler, gryter, tøfler og annet vekker mye større interesse.

Og mest interessant av alt er selvfølgelig mennesker. Storebror er favoritten. I kveld danset han "rock", og Christian hylte av latter. Peter ble riktig inspirert av å ha et så takknemlig publikum, og tok den helt ut. Med luftgitar og det hele. Gleder meg til fortsettelsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...