Gå til innhold

Bruker dere ullundertøy på barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen vår vil de ikke ha det. Har heller strikka ullbukse over vanlig strømpebukse. Lurer på om jeg skal gidde å kjøpe det i år siden det ble så lite brukt i fjor.... Men uansett lurer jeg på hvor dere kjøper ullundertøyet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har desverre ikkeno svar på ditt spm, men jeg spør deg: hva bruker du til vanlig strømpebukse? T-skjorter/trøyer? Hvor kjøper du /dere det? Snuppa her tåler ikke ull, men jeg finner jo ingenting til å ha under genseren, eller er det bare jeg som er blind?!

Skrevet

Hvorfor vil de ikke ha ull undertøy på barna? Skjønner ikke... det er jo kjempebra!

Skrevet

Vi kjøpte en sånn trøye fra sportsforretning med kombinert superundertøy innerst og ull ytterst. Kan jo prøve det om ull direkte gir kløe. Tror det var Devold.

Skrevet

Vi må kjøpe superundertøy siden gutten vår har litt atopisk eksem. Men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor bhg ikke vil ha ullundertøy i barnehagen?? Det er jo det desidert beste og bomull er jo "fy". Vi kjøpte ullundertøy på sparkjøp, rimelig og bra!

Skrevet

Ja vi bruker ulltøy. Jeg kan ikke forstå at barnehagen skal bestemme hvilket tøy du skal bruke på barna dine, det er det foreldrene som må bestemme.

I hele fjor gikk det i ullbodyer og stømpebukse enten i ull eller bomull, i år når poden har rundet to blir det ulltrøyer og ulllongs. Ettersom det ikke skal være ren ull i goretex sko er det greit med ulllongs+blandingssokker.

Jeg kjøper ulltøy hos nøstebarn, men har supplert litt både fra cubus og janus. Jeg liker nøstebarn, selv om jeg vakser det i maskin..

Skrevet

Hvorfor vil de ikke ha ull i barnehagen? Det er jo kjempebra. Regulerer varmen både når det er varmt og kaldt, så de kan jo ikke komme å si at det er for varmt å bruke det..

Uansett, jeg bruker ull undertøy på sønnen min hele vinteren. Kjøper Solan og Ludvik fra Devold. Super mykt og kjempedeilig. Det er så godt å gå med at junior nekter å ha på seg noe annet.

Kan vaskes på 40 grader og tåler tørketrommel.

Skrevet

Høres helt rart ut siden det er det motsatte av det alle eksperter sier... Hva er argumentene deres?

Ull regulerer jo kjempefint på varmen og fuktigheten. Har en bomull innerst risikerer en jo at ungene blir våte og kalde. Eneste forskjellen på stilongs i ull og bomull er jo disse egenskapene...?

Jeg har brukt Cubus og joha mest. Liker definitivt joha best. Reflex sitt superundertøy er helt topp også, i fjor hadde de sett med longs og trøye til 250 kr.

Bruker heller noe annet utenpå ullundertøyet. Fleece, ullfleece, vanlig joggedress osv.. Alt etter hvordan temperaturen ute er.

Skrevet

Det var da en merkelig praksis fra barnehagens side.

Det er jo best å ha ulla underst, og heller noe annet utenpå.

Vi bruker ullundertøt til våre barn ja.

Vi kjøper forskjellige steder: Cubus, H&M, Nøstebarn, Janus, Tom&Trine.

Har nettopp kjøpt prinseull til minsten, men har ikke prøvd det ennå fordi det foreløpig er litt for varmt.

Skrevet

i barnehagen vår tar de ullbukser/gensere eller flece over størmpebukser og bodyer under dresser uansett om de har ull eller ikke.

så jeg prøver å bruke en del ull på de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...