Gå til innhold

Trenger vi egentlig søskenvogn/trille??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom plutselig til å tenke på en ting, jeg er gravid med nr 2 og gutten vår vil være litt over 2,5 år når neste kommer. Han er vel for stor til at vi egentlig trenger en søskentrille da? Er det ikke likegreit å ha en trille til han hvis vi skal på lange turer eller til div. parker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår storebror var 22 mndr da knøtte kom og vi har brukt dobbeltvogna ganske mye, nå er han 2 år og 4 mndr og sitter fortsatt av og til i vogna, men liker også å gå mye. Blir litt vanskelig å si ja eller nei... Prøv å kjøp en billig brukt en, så er det ikke krise om den ikke brukes så mye ;-)

Utrolig mye plass under en dobbeltvogn da...

Skrevet

jenta mi var 2,4 år når minsten ble født, og tvillingvogna er et MUST her,

Se for deg scenarioet--- du , ungene og butikken eller lekeplassen.

Og så slår eldste seg vrang og ikke vil gå, ikke vil stå på et ev ståbrett.

Sparker og hyler og slår vilt rundt seg.Skikkelig trassanfall...

DA er det godt å ha en vogn man kan binde de fast i,, hehe......

Skrevet

Sant det... får se om vi finner noe brukt eller noe. Gidder ihvertfall ikke kjøpe noe nytt/dyrt. Takk for at dere svarte!!!

Skrevet

gutten vår var 18 mnd da lillesøster kom, og vi har ikke hatt tvillingvogn. vi har kun brukt ståbrett. og har vi vært to på trilletur har eldstemann sittet i en liten trille bare.

Skrevet

Datteren min er to år, og vi bruker søskenvogna masse, hadde ikke klart meg uten den. Prøvde første to ukene uten, men måtte kjøpe for jeg kom meg ikke noe sted uten.

Skrevet

Det er sikkert mange fordeler med søskenvogn, men vi valgte heller å kjøpe en sportsvogn og ståbrett til eldstedattera da bebisen kom. Det er 22 mnd forskjell på dem.

Når jeg er alene med begge jentene er det fint med ståbrettet. Eldstedattera liker å gå litt innimellom, også står hun når hun hviler seg innimellom. Hadde sikkert vært OK med søskentrille også, men ståbrett er genialt synes jeg. Man går jo ikke maraton-løp heller :-) så det pleier å holde å hvile seg på brettet.

Hvis man er hele familien på trilletur er det praktisk med to vogner. Hvis man er på shopping eller annet, og man vil gå litt hver for seg, er det fint med to vogner. En unge til hver liksom.

Hva du kjøper kommer an på hvor mye du triller. Triller du mye og lange turer er det fint med søskentrille, men her som jeg bor er det nødvendig å bruke bilen en del pga lange avstander, så vil valgte ståbrett. Dessuten er det ikke lenge til eldstedattera vår er ferdig med vogn.

Skjønner at du er usikker - det var vi og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...