Gå til innhold

Hvor mange her inne??

Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ga sin nyfødte smokk?

Vist han hadde veldig stort sugebehov!

Vurderer det sterkt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gutten min hadde tatt blodprøve på barsel kom han tilbake med sutt i munnen. Etter det har han brukt den veldig hyppig. Klarer ikke leve uten den :)

Skrevet

Min baby heter også Lukas forresten : )

Skrevet

Min Lukas fikk smokk da han var åtte dager. Da synes vi han skreik litt for mye... Det har gått veldig fint. Etter hvert gav vi han bare smokk når han skulle sove og kjøre bil og slik er det enda.

Skrevet

Min lille får også smokk. Har enormt sugebehov, og bedre å bruke smokk da enn å bruke puppene mine som smokk.

Skrevet

Vi begynte med smokk etter 1 uke. Han hadde også stort sugebehov, og det fungerte greit. Men hadde fått god dreis på amminga da. Hadde vi ikke hatt det, hadde jeg nok ventet litt lenger..

Skrevet

ja - jeg gav min nyfødte smokk dagen etter at han ble født. jeg er ammehjelper og gjorde det utfra kunnskapen jeg har.

Faktorer som gir mindre fare for sugeforvirring.

-et friskt og aktivt barn som har god sugeteknikk fra første forsøk

-barn som har hatt mulighet til til å die i løpet av første kontakt med mor. mor og barn har hatt uforstyrret kontakt i 2-3 t etter fødselenslik at de har kunnet lære hverandre å kjenne

-intrdoduksjon av flaskesmokk/narresmokk er utsatttil barnet har tattflere ganger fra mors bryst, eller helst til mor har fått igang god melkeprod (Dette var nr tre slik at jeg og denne gangen regnet med å få mye melk)

-mor har rikelig med melk

-mor er lettmelket/utdrivningsrefksen fungerer godt.

Skrevet

- nr en fikk ikke smokk før han var 1mnd og en dag - men da hadde jeg fått nok av å bruke lillefingren som smokk....

- nr to fikk smokk etter et par dager

Skrevet

Gav han smokk andre leve dag. Pga sutte behov.

Skrevet

De gav han smokk på sykehuset da var han 1 dag gammel. Han hadde et enormt suttebehov. Brukte og meg til tider.

Skrevet

jeg gjorde det, har ikke angret ett sekund...

men d skal no ikke være så bra for tannstillingen da....men men...

Skrevet

Vi ga Theo smokk den 2. dagen på sykehuset. Han hadde og har fortsatt et enormt sugebehov. Han bruker smokk nå når han skal sove.

Skrevet

Jeg prøvde... Men den kom ut igjen i rakettfart, og han har blånekta hele veien.. Er det ikke pupp skal det bare være det samme. Litt misunnelig på dere som får de til å ta. Ingen av mine har tatt den, må være genetisk :/

Skrevet

Vår tulle fikk smokk på sykhuset, og har brukt det siden... nå bruker hun den mest når hun sover....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...