Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Hvor sinte blir ettåringene deres? Blir nesten skremt over raseriutbruddene til jenta mi! Hun er 14 mnd og kaster seg bakover og HYYYYLER mange ganger om dagen når hun ikke får viljen sin! Og det er i de fleste grensesettingssituasjoner. Eks hun får IKKE drikke mammas kaffe; godtar ikke alt drikke og raser! Samme når hun ikke får rote i knivskuffa på kjøkkenet, leke med dobørsten etc etc. Er det flere som har det slik el har vi fått en MEGET egenrådig jente her?
Gjest Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 hehe...høres ut som gutten min det!! blir helt gaaaal når han ikke får det som han vil. det begynnte når han startet i barnehage ca 3 uker siden. blitt veldig oppmerksomskrevende også! håper det er noe han raser av seg snart, slitsomt når det er sånn hver dag. spesielt når jeg er alene....
Expat Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Jaaaaa. Heldigvis er hun ikke saa flink til dette ennaa, hun har bare 30sek innabords foer hun blir lei...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Jenta vår viser vilje ja, helt klart. Hun er 14 mnd. Hun kan reagere sterkt på ett nei, men jeg er fort ute med å avlede. Tror det er viktig å finne alternative ting for de i den alderen. Men å stå for ett nei, og holde på det flere ganger opp og ned i mente, er nok cluet for tiden. Så får raseriet komme sin gang. Hun har ikke vist slike sinneutbrudd at jeg har reagert på det, men har venner som har opplevd timeslange raseriutbrudd på ettåringene sine. Det er jo forskjell på temperamentet til både store og små. En må tillate utbrudd, samtidig som en må prøve å avlede. Blikkontakt og nærhet er viktig i slike stunder.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Hehe Snuppa mi er også veeeeldig bestemt og har egentlig vært det siden hun ble født!!! Hun er bare 12 mnd. Gruer meg til trassalderen allerede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå