tuppitei Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Skal til Egypt i desember, vil være 4 mnd på vei da. Forstår jeg må være forsiktig med hygiene og hva jeg spiser/drikker. Har hørt endel om hva jeg må unngå: salat, frisk frukt preparater, vann fra springen, isbiter, medium stekt mat, kylling... og sikkert mye annet også? Men hva er noenlunde sikkert å spise, noen som har vært i en slik situasjon og fortelle meg hvilke rutiner dere hadde og hva dere spiste/drakk? Man vil jo gjerne spise sunt også da, mens man er gravid. Mye kokte grønnsaker blir det kanskje da???
juni_ Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Jeg og sambo reiste i Asia da jeg var gravid. Vi var borte i 2 måneder og jeg spiste ganske normalt. Hadde med meg en potetskreller og kunne derfor spise masse frukt som vi kjøpte på markeder - skrelte frukten selv, helt trykt. Spiste ellers brød, pasta, pizza og mat som var kokt eller stekt. Var ikke så veldig vanskelig i grunnen. Drakk masse vann (fra flaske selvsagt, men det gjør jo alle) og bad alltid om brus uten isbiter når jeg bestilte på restauranter. Lykke til og ha en fin tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå