Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har noen 3-4 røde og kviseligndende prikker på kroppen. Den ene har hun like over hofta (den har hun hatt et par dager, de andre har kommet etter) er rødere enn de andre og væsker litt. Mulig det er fordi klærne kanskje gnager litt mot den når hun ruller rundt på gulvet. Det virker ikke som om at hun plages av prikkene, men jeg er nå litt bekymret likevel. Hva kan dette være? Noen som har tips? Burde jeg få lege/helsesøster til å se på prikkene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder, stoerrelse paa prikkene, er det gult og skorpete paa de vaerste?

Skrevet

Takk for svar! Hun er ni mnd gammel. Prikkene er litt større enn vanlige kviser, hvis du skjønner? Det er ikke gult, men litt skorpete på de verste. Noen aning på hva det kan være?

Skrevet

Hmmm… Syns ikke det ser ut som brennkopper, men med nærmere ettertanke så har jeg vel egentlig aldri sett brennkopper. Tror jeg skal få lege eller helsesøster til å se på det. Har du (expat) erfaring med brennkopper?

Skrevet

Aner ikke hva det kan være, men har du spebarnsboka? Er litt bilder ol av utslett og lognende der som du kan kikke på.

Skrevet

Hei!

Dette høres ut som vannkopper, det trenger ikke være noe ubehag v det. Brennkopper svir, og gjør vondt.

Skrevet

Ikke personlig. Men er det en paa et sted i et ledd smitte det gjerne over til den andre siden. Visstnok. Ta salve og plaster paa, saa smitter det ikke foer mandag. Kan jo ogsaa bare vaere heftige heteutslag for den saks skyld da, da er de oftest rundt halsen og oeverst i ryggen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...