Gå til innhold

Noen som vet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min kommer fra Danmark. Vi har tenkt lenge på om han bør skifte statsborgerskap pga muligens adopsjon. Er det noen som vet hvordan dette er? Kan forsåvidt skjønne det hvis en partner er i fra utenfor Europa, men Danmark er jo tross alt naboland.

En annen ting. Denne helseattesten er jeg ganske redd for. Vi er i god fysisk form begge to, uten noen spesiell sykdomshistorie. Bortsett fra at vi er overvektige. Har dette noe særlig å si? Har hørt skremselshistorier om at man må ha BMI under 30. Samtidig så har jeg hørt om folk større enn meg som har fått adoptere. Noen som kjenner til dette?

Vi er i tenkefasen enda. Men begge er vi veldig klare på at kan vi ikke få egne barn, så ønsker vi å adoptere.

Håper på svar fra noen "eksperter":o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Min mann er også Dansk statsborger og han skal adoptere min biologiske datter,det er ingen lover som hindrer ham i det.

Det er heller ingen lover som sier at der er en øvre grense for hvor mye du kan veie for og adoptere.

Helseattesten går rent generelt ut på psykisk tilstand eller om du har noen form for sykdom som hemmer deg i dagliglivet.

Jeg tror ikke du skal være redd for alt det andre sier...

Du kan gå inn på siden under og lese angående lover.

 

http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=227

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...