Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Babyen er 3 mnd og vi har fortsatt ikke hatt sex. Det frister ikke, jeg har 0 lyst og er veldig redd for at det skal gjøre vondt. Da jeg var på 6 ukers kontrollen måtte jeg ha gu (som alle andre) men det var så vondt at jeg trodde jeg revnet på nytt. Legen kommenterte at det var sårt, men at alt så fint ut og prøvde å kun sjekke det mest nødvenige da det var vondt. Fikk da helt skrekken, og tenkte at sex nei det blir det lenge til. Føler det kan ventes med lenge enda men har en mann som ikke er helt enig :-( Noen som har hatt det som meg? Hva gjorde dere? Håper på seriøse svar...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Hei, jeg hadde veldig vondt lenge, sydde en 5-6 cm lang rift bare, men den sitter på verst mulig sted når det gjelder sex. Jeg kviet meg veldig for å ha sex og hadde ikke lyst i det hele tatt, med det resultatet at vi ikke prøvde før tassen var over 5 mnd... Var vondt, så prøvde først igjen nå når han er 8 mnd og etter litt prøving så går det veldig mye bedre. Ta deg god tid og ikke forvent at det blir bra, men prøv litt og litt. Det blir helt sikkert bra igjen:) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Takk for det.. Fikk en rift jeg også og måtte sy 3 såkalt "pyntesting" som hun så fint kalte det. Får vel bare ta tiden til hjelp.. Vil ikke presse meg til noe jeg overhode ikke har lyst til...
Ranveig R Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Det er veldig vanleg at sexlysta er liten (eller heilt frå verdane) i lange tider etter ein fødsel. Her tok det 6 mnd før vi prøvde oss, og etter nesten 1 år er sexlivet enno ikkje som før. Lysta manglar ja. Ofte kan sexlysta ha samanheng med amming/ikkje amming. Amminga kan sende ut "antisexlysthormon" som gjer at du ikkje har lyst på sex, og som gjer at ein blir tørrare nedentil og at det dermed kan bli ubehagleg. Det er vel kroppen sin eigen måte å sørge for at ein ikkje blir gravid igjen altfor fort etter ein fødsel. Snakk med mannen din om korleis du har det. Det er klart at det kan vere vanskeleg for mannen, som ikkje har gått gjennom nokon fødsel, å forstå, men han bør i alle fall prøve. Det er mange som seier at sexlysta kom igjen når dei slutta å amme. Eg veit ikkje sjølv, eg ammar enno.
-Dobergirl- Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Selv hadde vi sex etter 4uker,og da klarte vi ikke å vente lengre;)men....vi fikk liksom ikke fullført helt.....det stoppet opp inni der,,,føltes det som da,gjorde ikke vondt men det var akkurat som om det var en "vegg"...noen som har opplevd det?men man kan jo gjøre andre ting i mens.......
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 rivnet hele veien...og var veldig nervøs første gangen..men det gikk helt fint likevel........ hadde sex med engang den dumme renseles prosessen var over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå