Gå til innhold

Hvordan få henne til å drikke melk?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen tips til hvordan vi skal få snuppa til å drikke melk? Hun vil kun ha vann som tørstedrikk og til maten. Melk spytter hun bare ut igjen. Vi har forsøkt med alle ulike typer melk og både kald og oppvarmet, men hun vil ikke ha. Det er vel etterhvert litt viktig at hun drikker melk, men hva skal vi gjøre da når hun ikke vil ha?!? Jeg ammer henne fortsatt, men kun én gang i døgnet (om morgenen), noe mer er hun ikke interessert i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn jeg har forstått det så MÅ de ikke ha melk dersom du får i henne andre melkeprodukter (biolamelk, yoghurt) i løpet av dagen. Har du forresten prøvd biolamelken med smak? Her i gården går det ned på høykant (kjøper den med bringebær) - men hun er glad i vanlig melk også, altså... Utover det har jeg ingen tips, dessverre :o/

Skrevet

Ernæringsmessig sett er hun vel ikke nødt til å drikke melk i det hele tatt, så lenge hun har et ellers normalt variert kosthold. Kumelk er "designet" for kalver..... Mye landbrukspolitikk i det der melkestyret her i landet.

Skrevet

Eneste tips jeg har er å la henne smake på det mange ganger så vil hun nok tilslutt drikke det. Det er jo en ny smak og det kan jo henne hun trenger lang tid på å venne seg til det. Så var det iallefall for jenta mi. I begynnelsen lot jeg henne smake på melk, men lenge spytta hun det ut. Nå derimot er hun veldig glad i melk :)

Skrevet

Snuppa mi syns det er stor stas å drikke med sugerør. Kanskje det kan være noe å prøve?

Skrevet

Hadde samme problem med gutten min - han er i tilegg liten og sped så det er litt viktig å få i han dette melkefettet. Men jeg ga meg aldri - varmet litt H-melk nesten hver kveld, han var like uinteressert hver gang!Tok en slurk og kastet flaska!

Her en kveld vi hadde vært ute og vi var litt kalde når vi kom inn tenkte jeg han skulle få litt varm sjokolademelk - det gikk ned på høykant - og jeg tenkte som så at jeg gjorde meg selv en STOR bjørnetjeneste at han nå ALDRI ville drikke vanlig melk - men neida...etter dette drikker han varm melk både morgen og kveld. Hi-hi kanskje han inbiller seg at det er den gode sjokolademelka han får ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...