Mockanin Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Kan ikke huske at førstemann var sånn, mulig jeg har glemt det siden det er 10 1/2 år mellom gutta mine. Minsten her er 8 mnd. og krabber som en villmann. Han reiser seg opp overalt etter hva som helst. Går også noen skritt når han holder seg fast i feks. bordkanten eller sofaen. Han er også en smule for epplekjekk for han har en tendens til å slippe ene hånden og gjerne begge på en gang. Ender jo som regel med hyling. Alt skal røres og helst ødelegges. Stuebordet har vi vært nødt til å rydde. Han får tak i alt på den ene eller den andre måten. Duk kan vi bare glemme for han har funnet ut at han får tak i det som står midt på bordet ved å dra i duken. Synes ikke jeg gjør annet enn å løpe rundt etter han. Han har blitt en skikkelig pøbelunge. Sier BØ på de riktige stedene som når noen kommer eller går ut av rommet. I går når jeg skulle hente han ute i vogna, fikk jeg et BØØØØØ når jeg åpnet på innsektsnettingen. Håper han roer seg ned etter at den første iveren over å klare seg på egenhånd har gått over. Flere som har det på denne måten?
Mockanin Skrevet 8. september 2006 Forfatter #2 Skrevet 8. september 2006 Glemte å si dette da.. Å legge han om kvelden er pyton. Det er hyl og skrik. Dersom vi går ut av soverommet hans hyler han til han spyr ned hele sengen. Når vi sitter der er han forholdsvis tyst, MEN han reiser seg og setter seg opp. Skal ikke sove. Han er så trøtt at øya er halvveis igjen, men opp skal han og når han kommer seg opp er han jo veldig fornøyd. Når vi er bestemte og legger han ned blir det jo selvsagt hyl og skrik. Himmel og hav, håper dette går over snart. Pga. tullet med leggingen kan vi ikke ha barnevakt. Alle er jo av den meningen at det bare er å la han hyle og grine seg i søvn. Vel, i og med at han kaster opp så er jeg totalt uenig. Eldste sønnen (nå 11 år, da 1 år) min ble i familiebarnehagen han gikk i sittende i sprinkelseng og grine, og det gjorde at han var og tildels ennå er et usikkert barn. Siden folk har sagt dette og at dem skulle nok fått bukt med tullet på kveldene har vi funnet ut at vi ikke tar sjansen på å ha barnevakt. Stoler ikke på at barnevakten gjør som vi sier og ikke følger sine egne meninger og lar han ligge og hyle. Ikke misforstå nå, klart at han får "lov" til å gråte, men når det gjelder sovingen i sengen hans vil vi det ikke. Nettopp pga. dårlig erfaring fra tidligere. Trenger noen vettuge tips og råd fra dere andre på dette med sovingen. Minsten bruker ikke smokk, lenge siden vi har gitt opp det. Tenkte jeg kanskje skulle prøve det i kveld og se hva som skjer. Leggingen om kvelden gikk bra helt til han ble 6 mnd. da snudde det helt om og ble helt pyton.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Jepp,jenten min er på samme måten,hun er syv mnd. Hun har begynt å reise seg litt,men ikke så mye ennå,men hun fyker rundt hele dagen og slapper aldri av.Sover lite og finner hele tiden på noe...... Det er slitsomt,men det er jo bare for en periode av livet.Det trøster jeg meg med:)
BW og en til? 1 pp Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Pingu er på samme måte. Et veldig krevende barn. Jeg håper bare det gir seg snart.. han er 6 1/2 mnd. Har desverre ingen råd til deg, men ønsker deg bare lykke til! Også håper jeg at han roe seg snart..
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Ligner veldig mye på gutten min på 9.5 mnd. Ang soving så kan du prøve å ha vognsele i senga & ta den av ca 20 min etter at han har roet seg ned & sovnet. Noen har lite energi og andre har mye energi.
Kosemaisen :-) Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Må bare si at dette var som å høre om gutten vår!HAn er nå 9 mnd og en skikkelig villbass!!! Han er akkurat som du beskriver og kanskje enda litt verre!!!!He he.. HAn har alltid vært tidlig ute fysisk,når han var 4 mnd ålte han seg rundt og vi måtte springe etter.7 mnd gammel reiste han seg opp etter bord,i sprinkelsenga osv... Og var supertøff,slapp seg og deiste med hodet rett i parketten...Gang etter gang etter gang... Han hyler og skriker hele tiden.Fordi han vil ha ting han ikke får tak i,vil rive i ting osv. Og vi har hyl og skrik og hopping i senga 1-3 timer hver kveld når det er leggetid! Og om natten står han opp 3-5 ganger og krever pupp.HAr prøvd med avvening,men med en unge som ikke gir seg etter en halvtime,men kanskje etter 6 timer,da orker en bare ikke mer....Så han får viljen sin,hver natt! Virker som om noen barn bare har sterkere vilje enn andre..Det er slitsomt nå,men kommer de nok til gode senere i livet. Vil bare ønske dere lykke til og husk,du er ikke alene!!!! Hilsen SLITEN mamma!
Gjest Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 har ingen råd dessverre, men her er det akkurat på samme måten!! helt turbo, og har ikke tid til å sove... håper det går seg til... skal følge tråden for eventuelle råd! du er iallfall ikke alene om dette...
lurengren Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Jepp...min er snart 9 mnd og er overalt..har det kjempegøy...jeg innretter meg etter det og befinner meg stort sett på golvet med han når han er våken...ang. soving kjøpte jeg babysafe...roet ham masse..men siter inne opå rommet hans til han er rolig...legger på plass klær...sitter i en stol osv....de blir ikke utrygge når mamma eller pappa er der sammen med dem.Gi litt vann hvis han skriker mye..syng litt...stryk....kos..men vær klar på at det er natta, og mamma/pappa er her sammen med deg. Du kan ikke gjøre så mye annet..er en periode som går over, og for din egen del og babyen, så kan det være lurt å holde på at det er natt, du skal være i senga, men jeg er her.....tror ikke på skrikekurer, inn hvert 5 min o.l... Dette har funket på mine 3 barn, men alle er jo forskjellig.Siden du tar opp dette med trygghet tenker jeg at å være sammen med barnet til det er roet seg, bruke babysafe, er en ide..og du vil føle deg bedre siden du er der med han, Lykke til...stol på dine egne instinkter og følelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå