Gå til innhold

Utedresser og "sko" JEG TRENGER HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har konkrete forslag til hva man kjøper i vinter? Både str., type dress - gjerne merke og, og hva har de små på bena? Dette gjelder barn som er 7-13 mnd gammel i vinter. Hun går jo sannsynligvis ikke før det tipper over og blir vår.

HVA ER DET JEG SKAL KJØPE?????

*desperat? neeeeiiida....*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Polarn O Pyret selger sånne overtrekkssko som tåler snø o.l hvor det er litt gummifor under.

Troll har også noen lignende "sko".

Jeg kjøpte dress på hm for babyer .... går vel opp til str 80 tror jeg ...

Skrevet

Åssen dress du trenger kommer an på hvor mye dere skal være ute, og hvor mye hun kommer til å være på bakken:) Hun er jo ganske liten enda denne vinteren, så antakelig blir hun ikke krabbende veldig mye ute i snøen. Jeg ville ikke kjøpt av de dyreste dressene da. På Labbetuss har de fine vinterdresser som er vanntette, glatte inni (kjempefordel syns JEG) og billige (260 kr tror jeg). De tåler ikke like mye vann og like mye slitasje som en Reima tec f.eks., men den blir jo ikke brukt så voldsomt heller:)

Når det gjelder sko tror jeg det blir tungvint med tunge sko før hun kan gå. Vi har kjøpt sånne utesokker (lobber kalte de det, selv om det ikke er sånne sko med blå/rød såle). Gummi under, vanntette, vindtette med ullfor. Virker mye bedre for en liten kropp som ikke kan gå:)

Ellers kan du jo høre med styreren i barnehagen deres når den tid nærmer seg. Ettersom jeg har skjønt har hun mange års erfaring og har nok en del lure tips:)

Skrevet

Reima har sånne varme *sokker* til å ha på beina.De skal snuppis ha hvertfall.

Skrevet

Livmor:

Ja, jeg burde nok snakket med styreren, men vi trenger jo nesten litt uteklær før vi begynner der da! Er jo ikke før i desember det..vært kaldt en stund da :o) Hm...men skal sjekke labbetuss altså. Hørtes fornuftig ut med glatt "innefor". Og ang sko - hadde uansett ikke tenkt å kjøpe sko med hard såle, bare lurte litt på hva som finnes av "sokke-sko". Takk for tips!

Skrevet

Hei, hvilket merke var "lobbene"? Hvor får jeg kjøpt slike?

Skrevet

Lillesnupp blir et år i januar, så kan jo regne med at hun begynner å gå i løpet av vinteren. Kjøpte en Reima babydress fra i fjor på tilbud(70%!) i str 74, så den regner jeg med hun passer fint i om et par mnd. Kjøper også et par slike tøy"sko" fra Reima, i tillegg har hun et par skinnsko/tøfler fra Voksi som hun kan krabbe ute med.

Troll har også slike tøfler som er i ull og er vanntette.

Bruker tynnere bobledresser fram til da, og har en ullfleecedress fra Nøstebarn som hun bruker i vogna.

Skrevet

hei! har ei lita på 9 mnd nå, som går i bhg. frem til nå har hun bare brukt regntøy når hun er ute og leker, men vi har kjøpt en bevernylon vinterdress på kappahl som hun skal bruke når det blir kaldere. skal ikke barnet oppholde seg ute så veldig lenge, trenger jo ikke vinterdressen være så forferdelig slitesterk, men som for vår del, der hun sitter og krabber i sandkassen, på bakken, asfalten og alt annet hun kommer over, så blir jo kvaliteten viktigere. hun går ikke enda (ikke selv i alle fall), så støvlene fant vi fort ut ikke fungerte i det hele tatt, de "krøp hun av" på to minutter. så hittil har hun brukt vanlige joggesko ute, egentlig bare for å forhindre at hun blir så altfor våt og skitten. vi tenkte å gå til innkjøp av skofus gore-tex sko i en litt stor størrelse, slik at hun kan ha mors hjemmestrikkede ull/silke sokker oppi og slik holde seg varm og tørr på bena selv om hun ikke beveger så mye på seg.

Skrevet

Hei!

Jenta mi blir 1 år i desember, og vi har kjøpt vinterdress til henne nå. Kjøpte Name-It dress i str 86 vi. (Hun er litt stor for alderen). Den har alle egenskapene til Reima!

Har kjøpt tykke, vanntette og varme utesokker fra Name-It også. De har hun såvidt begynt å bruke ute nå..(Sitter i dissa o.l.) Til vinteren har hun ullsokker inni i tillegg.

Gjorde det samme da storesøster var lita, og det fungerte kjempebra:)

Hun fikk skikkelige vintersko i skinn da hun var 13 mnd da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...