Gå til innhold

8 månader - kor store er vi?


VesleMeg

Anbefalte innlegg

Jente f. 4,januar var 4005g og 52 cm ved fødsel.

På 8 mndr. kontroll var ho 9690g og 71 cm.

Ho rullar av garde og kryp bakover, men har ikkje begynt å stå på knea enno.

Ho kan to ord allereie det er "Hei" og "Titt, titt". Hei sa ho allereie på riktig måte allereie når ho var fem månader. Morsomt!!!

Elles gruar vi oss til permisjonen er over - trur eg skal bruke kontrantstøtte og heller berre skaffe meg litt vikartimar i skulen i staden for å gå tilbake i fast jobb enno :) Kva tenker de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Guttungen vår var 4,5 kilo og 54 cm ved fødsel. Han har strekt seg bra, sist vi var på helsestasjonen var han 7,5 måned og var ca 74 cm lang og veide ca 8,7 kilo. He he, helsesøster slet litt med å måle ham siden han egentlig bare var interessert i å snu seg rundt, og han ble irritert da vi ville ha ham til å ligge stille på vekta :-)

 

Han er 8 mnd nå, åler seg rundt i full fart, og begynte å stå på knærne for et par-tre uker siden, og nå reiser han seg helt opp, særlig når han er i senga og skal sove, da står han oppetter sprinklene og "hopper". Men sette seg kan han ikke enda (ikke at han prøver så hardt heller, har det altfor travelt med å utforske verden tror jeg ;-) ) Han har såvidt krabba litt, men det går tydeligvis ikke fort nok, så han legger seg bare ned igjen og åler videre etter å ha prøvd litt.

Er en skikkelig morsom tid dette, lærer nye ting og utforsker alt og er et lite sjarmtroll.

 

Gruer meg også litt til permisjonen går ut. Blir rart å være borte fra ham mange timer hver dag! Blir nok mannen min som får være hjemme hvis en av oss skal ta noe ulønna permisjon da. Men i grunnen håper vi at vi etterhvert får plass i en god barnehage. Og håper også vi får råd til å jobbe deltid, slik at han ikke trenger å ha så lange dager i barnehagen, evt får en ekstra fridag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gutten min er 8mnd i morgen, han var 2740g ved fødsel og 47lang, har ikke vært på 8mnd kontroll enda men ca rundt 7 1/2mnd var han 7200g og 67lang. ikke den største gutten i klassen!!!

Han krabber 2-3skritt men går heller ikke fort nok for han så her er det åling i superfart som gjelder. Sitter også støtt, og kommer seg ned i krabbende stilling men ikke opp i sittende enda.Sier mamma og paaaaapa. ikke bevisst tror jeg. Ellers har jeg begynnt å jobbe litt igjen mens pappan er hjemme 1-2dager i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Gutten min ble født den 29, han var da 2300gram og 43cm, ikke store gutten. Han er nå 6670gram og 63-65cm, sist så ville han ikke ligge stille så ho fikk ikke tatt sikkelig mål..rakkar!

Han er en god og rund liten kar likevel, han har endelig begynt å snu seg igjen etter ei lang periode med latsomhet:p

Vinker når han har lyst, sir hade og mamma bevist, men pappa sir han i hytt og pine enda..

 

Jeg er hjemme enda å stor koser meg, men begynner i jobbe igjen i mars. både grur og gler meg til det, skal gå 80% stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kan åle seg bakover, stå i krypestiling om vi hjelper han opp, sitte i få sekunder (sitter lang fra stødig). Litt sen enkelte plasser, men han er en herlig liten krabat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jenta mi var 2660 g og 47 cm ved fødsel,er nå 8,5 mnd og veier ca 7800 og ca 65-67 cm..skal på kontroll imorgen. hun har krabba sia hu va 7 mnd.står på kne,reiser seg opp,sitter stødig,men sier ikke noen ord bevist enda..kan høres ut som hei av å til.hun begynnte tilig med alt,men håper ikke hun begynner å gå før hun har passert året..

 

har ikke jobb,så sater på å være hjemme med henne til sommern som kommer. kommer ikke til å velge 100%,å da får jeg ikke mere penger om jeg får jobb enn å gå hjemme sammen med henne å få kontantstøtte++..men får jeg tilbud om en jobb,så kan d hende jeg tar den..permisjonen min er ferdig i nov en gang. syns året har gåt for fort..:) men det tyder vell bare på at vi koser oss hjemme..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min ble født 17.januar 2006. Han var 3530 gram og 49 cm lang ved fødselen. På 8 mnd. kontrollen var han 9020 gram og 70,5 cm lang:)

Han åler seg fram i en kjempe fart. Prøver veldig å komme seg fram på knerne, men blir bare stående å vugge fram og tilbake:) Han kan si Mammma, bappa og bøø:) Ellers kan han å klappe med hendene (for første gang da han var 5 mnd.), vise hvor stor han er, strekke hender og gi god klem, og selvfølgelig masse mere som jeg ikke kommer på i farten:)

 

Jeg har enda nesten 1 år igjen før jeg begynner mitt siste år på barnevernspedagog utdanningen i trondheim. Er veldig glad for at jeg får være såpass lenge hjemme med han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kg og 47 cm v fødsel. 7,4 kg og 66 cm nå.

 

Ruller, krabber, vinker, klapper, viser hvor stor hun er, sier bø, hei, mamma og pappa. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eskil f. 18. januar. Veide ved fødsel 2970g og var 47 cm lang.

På 8 mnd kontrollen var han 8195g og 68 cm lang!

Han ruller, åler seg på en arm, krabber litt, reiser seg opp i sittende og stående stillign, klapper i hendene.

Sier "edde" (hade) og vinker, sss (pus) og pappa.

Permisjonen min har gått ut, men er fortsatt sykemeldt pga bekkenplager. Skal starte hos fysiotereapaut og bekkentrening.

Koser meg hjemme med minsten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente født 17. januar var 3090 g og 49 cm lang ved fødsel.

På 8 mndr. kontroll var hun 7,5 kg og 68 lang.

 

Hun sitter stødig og ruller rundt og har akkurat fått to tenner i underkjeven. Snuppa kan også bake kake, vinke og high five. Hun sier mamma, pappa og nei, nei.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heia!

Gutten vår var 3000gr og 49cm da han ble født 31. Jan.

På 8. mnd. kontrollen var han 9300gr. og 72 cm.

Han krabber, sitter stødig uten støtte og reiser seg opp hver gang han har noe å dra seg opp etter.

Jeg begynner på jobb 21. Nov. gruer meg litt. men vet at han er i trygge hender til Pappan sin, når han har perm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår var 3,1kg og 46cm, ved 8mnd kontroll 9,1kg og 74cm.

 

Han kan krabbe, dra seg opp i stående stilling når han får tak i noe å holde, sitter bra, og elsker papir og bøker...

 

Har nå jobbet i noen uker og det er mye savn men synes det er greit å få gjøre litt annet enn baby. Men det var veldig vanskelig i den første arbeidsuke, ringt en del hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kasper er født 29 Januar og veide 3370g og var 50cm lang ved fødsel.

På 8mnd kontrollen var han 9440g og 71,5cm lang =)

 

Kasper krabber og står hvor hen han kan stå. Det går fort med krabbinga nå og an skal overalt. Har så smått begynt å gå langs bord og sofa nå. Det går jammen fremover ja =)

Kasper sier Heia, ja, mamma, pappa og nei. Heia, ja, mamma og pappa begynte han å si ordentlig da han var rundt 7mnd... Er veldig artig.

Jeg har akkurat begynt i jobb.. Dum som jeg var så tok jeg bare 80% perm. Angrer bittert i dag. Skal i barnhage han da. Jobber bare 50% da så det er ikke så ille =)

 

Ting går så fort nå og de vokser fortere enn vi vet ordet av det. Snart så flytter de ut hjemmefra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann var 2990 og 48cm ved fødsel 17januar,3.10 var han blitt 70 cm og 7920 gr(ca 8,5 mnd)

Han reiser seg,sitter søtt (sitter seg opp) kryper rundt i turbofart,og går rundt med gåvogna si(god fart på den til mammas stor engstelse),sir mamma,noe som virker som pappa og titt titt.

balanserer seg med en hånd når han reiser seg og har funnet ut at man trenger ikke holde seg bare lene seg litt,elsker tømme skuffer og skap...

ferdig med permisjon men er fortsatt hjemme,arbeidsledig og prøver klare oss på en lønning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsel: 30070 gr og 47 cm.

8 mndr: 7440 gr og 66 cm.

9 mndr: 7660 gr og 68,5 cm

 

Vi blir hjemme til vi får barnehageplass, forhåpentligvis i august 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...