Kæmma og trultene Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Lille gullet er 3 mnd nå. og jeg er så usikker på hva jeg skal ta på henne! Skal kjøpe ullundertøy, det er jo snart tid for det - selv om det er sol er lufta ganske skarp i Oslo! Men ellers da? Har arvet et par varme dresser, en me flesscefor og en med "ull" for og dongeri utenpå, men de er mest for "pynt" vel - når begynner dere å bruke sånne dresser?Og hva trenger jeg av vinterdresser osv? Hun er 6-7 mnd i vinter, kommer hun til å leke noe særlig ute da? Hva skal dere bruke? Og når begynner dere med strømpebukser og votter og tykkere dresser og alt det der? Ikke lett å vite syns jeg.....
mai mammaen til to Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 jeg har begynt å ha på snuppa en liten bomullstrømpe bukse... og en jakke.. i tillegg til body og bukse..og gjerne noen tøfler eller noe på beina... også ligger hun på lammeskinnet og med dynen godt over seg i vognen... er god å varm da... har en ull strømpebukse til henne, og noen ullbodyer..men de begynner å bli for liten..tror jeg skal ut å kjøpe noen flere no..de er jo veldig deilig å ha på...holder fint på varmen og alt... jeg har også kjøpe en kjeledress til henne. den er ganske varm tror jeg..men ikke i ull eller noe..og en varm lue..har kjøpt en god vinterpose til henne så tror nok hun skal få holde seg varm og god... er jo lurt å bare se litt an hvor mye du må kjøpe..så kan du kjøpe litt etterhvert? datteren min er 4 mnd
Ranveig R Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Guten vår kjem til å ha følgande på seg når han sit oppi vinterposen sin: * ulltrøye * body (gjerne ull) * strømpebukse (gjerne ull) * tynn ulldress (veldig mykje meir komfortabelt enn ein tjukk bobledress) * ullhue * Voksi-sokkar (ull/skinn) I og med at han er så stor at han sit oppreist i vogna må han sikkert ha ein tjukk genser eller jakke i tillegg. Ja, og så må han vel ha "hals". Viss han begynner å gå i løpet av vinteren (reknar med det), så kjem han til å ha ein dress utanpå ulldressen (men då sjølvsagt ingen jakke), for å holde han nokon lunde tørr. Han får bevernylondress med fór som ein kan ta ut til bursdagen sin. Vil heller bruke ulldress under enn det syntetiske fóret. I fjor vinter då han var 2-5 mnd hadde han stort sett det same på seg som det eg har skrive opp på lista (- jakke), men hadde eit tynt, heimestrikka ullteppe rundt seg ekstra kalde dagar.
lifa og Eline Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Eline ble født i februar og jeg har aldri brukt strømmpebukse på henne annet enn når hun har hatt kjole på seg. Har en veldig god og varm dunpose som var ny da som kan brukes til hun blir 3-5 år. Det er vanskelig å si når man skal begynne med det eller det. Følg med på været og temperaturen og sjekk i nakken på babyen din om hun er varm eller ikke. Det er veldig grei måte å finne ut av om hun har nok eller ikke med klær på seg. Hun vil nok ikke leke ute i vinter ettersom hun bare er 3 mnd. enda. Jeg skal selv prøve å få tak i en vinterdress som er ganske tynn, da jeg helelr vil ha flere lag enn bare ett under. Og det blir ull. Har sett emd genser og bukse hjememstrikket som skal brukes. Votter venter jeg med til hun blir kald på fingrene, lue må bare taes på filingen. Selv har jeg 3 ull luer i forskjellig tykkelse som vi skla bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå