Gå til innhold

Barnevernet kommer kansje til oss?!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min har erfaring med hasj...og er i et miljø der mange røyker det. Han ble stoppet i dag, og politiet undersøkte han. Men han hadde ikke noe hasj på seg. (men dem har tidligere funnet det på han...lenge siden nå). så spurte dem om han har barn, og sa at barnevernet kansje kommer på besøk til oss:( huff jeg blir så redd, og hvis det skjer noe dritt med barnevernet, kommer jeg til å forlate han. er kjemperedd, for jeg kjenner to der barnevernet har tatt barna, men jeg vet jo også hvorfor...men tenk hvis det kommer en skikkelig bitch som ikke liker oss. lurer på å flytte utenlnds, selv om jeg ikke har noe å frykte for jeg er flink med barne vårt.

anonym nå! noen erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere ikke setter barnets helse i fare går det vel bra. Altså det har ikke noe å si om hvem som kommer, barnevernet har lover og bryter man de får man konsekvenser. Barn har det best hos foreldrene sine, det vet barnevernet også. Dere får sikkert bare råd og veiledning, hva du enn gjør ikke nevn om din type noen sinne har røyket hjemme. Bare si at du ikke vet hva han driver med når han er med sine venner, det er det eneste utvei.

Ps. ikke gjør noe dumt som å flykte..... det er det verste du kan finne på, og da mister du sikkert barna.

Lykke til!

Skrevet

å tusen takk for svaret...jeg er ung og har selv røkt hasj...men det er minst 3 år siden. det er sant som du sier...jeg vet jo faktisk ikke hva han gjør ut med sine venner, men han røyker faktisk ikke hjemme...og nekter for at han gjør det ute. men om han skulle gjøre det...kan det vel ikke gjøre meg til en dårligere omsorgsperson!

Skrevet

Det å røyke hasj gjør ikke en person automatisk til en dårlig forelder. Men det er ikke bra for barn å vokse opp med rus, så du bør tenke alvorlig over den påvirkning din samboers hasjrøykende venner direkte eller indirekte har på barnet deres.

Men om barnevernet kommer på besøk vil de jo straks se om det foregår forsømmelse av noe slag. Og barnevernet har det ikke som sin primæroppgave å ta barna fra sine foreldre, de er til for å hjelpe og støtte dem som har behov for det.

Og dersom barnevernet har fått en bekymringsmelding fra noen så vil de også innhente opplysninger fra barnehage og helsestasjon.

Men jeg skjønner jo at du blir bekymret. Det ordner seg helt sikkert for dere :-)

Sender deg en stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...