♥ Snøblomst ♥ Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Hei! Humlemor er glad i ull ja ) Fordelen er vel at ull regulerer temperaturen bra og hindrer at barnet blir klamt og fuktig. Ull varmer også så godt at barnet kan klare seg med mindre klær på, da blir det også lettere å bevege seg ;o) Kommer ikke på noen ulemper jeg...
MintCondition Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Elsker ulltøy til baby! Jeg er litt sånn "endelig er ull-sesongen her igjen"...var og kjøpte deilig ullbukse og ullgenser på Cornelias Hus i dag, dyrt å ikke kunne strikke gitt... Ullbodyer og -longser kjøper jeg på coop eller sparkjøp da, der erd e rimeligere enn mange andre steder
*ulvemor* Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 ja bruker mye ull. Kjøpte en fin ulldress på exit i går, 199
Ranveig R Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Ja. Fordelar: * Ull regulerer temperaturen godt, og gjer slik at babyen blir verken for varm eller for kald. * Ulla har sine gode eigenskapar i behold sjølv om den blir våt. Så om babyen skulle gulpe eller sikle eller søle litt vatn på seg, så blir h*n ikkje kald og klam likevel (som ofte kan skje med bomull). * Kan (i dei aller fleste tilfeller) vaskast i maskin. Ulemper: * Det finst desverre ikkje så veldig mange "gøye" ullklede, det er mest einsfarga, og det kan jo bli litt kjedelig i lengden.
#gurimalla# Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Hei! Jobber selv som pedagogisk leder i en utebarnehage, tenkte derfor å komme med noen forslag til deg..... Alt avhenger av alder og aktivitet på barnet. Små barn som ikke rører seg så veldig mye og sitter mye på bakken: Ullundertøy innerst Ullklær(strikka) over Ull-lugga, en god lue som går over ører og hals(ala finnl.hette) En vind-vanntett og varm dress. 70% av varmetapet skjer over bryst regionen på små barn. Håper dette var til hjelp!!!!
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 er ingen som nektar deg å strikke, då veittu Marthe-mor;).
maisnupp+snuppa Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Er også veldig glad i ull og det blir dyrt å strikke også for det er så mye fine mønstre!
Luca Skrevet 8. september 2006 #9 Skrevet 8. september 2006 Bruker veldig mye ull på jentene, og mange gode grunner ramset opp over her. Da storesøster ble født la jeg vel igjen en halv månedslønn på Nøstebarn, og har virkelgi brukt alt myyyye. De har ullundertøy på seg fra nå på disse tider til langt utpå våren. Kan brukes hele året, men litt "hyggelig" med litt penere bomullsbodyer på sommeren da(men som Ranveig sier, så blir en baby som sikler mye feks kald på brystet med bomull, det blir den ikke med ull) Det har også kommet endel i farger nå, og har prøvd andre merker nå som de ikke er små babyer lenger(sverger til Nøstebarn til nyfødt) Så ull er virkelig topp:-)
MintCondition Skrevet 8. september 2006 #10 Skrevet 8. september 2006 neida lura! men jeg KAN ikke å strikke! Dvs, jeg kan det, rent fysisk, men jeg har slett ikke tålmodighet... ;(
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 8. september 2006 #11 Skrevet 8. september 2006 så du er fysisk i stand til å strikke, altså? Du har grunnutrustinga, liksom;)? Hehe...sjølv er eg periodestrikkar. var voldsomt ivrig heilt fram til fødselen, strikka to sparkebukser, ei jakke, eit slikt fantastisk nøstebarnteppe, og haugevis av sokkar, luer og vottar, samt bleiebukser. Men så var det bom stopp, og no sit eg her og ventar på guddommeleg inspirasjon. Takk gud for strikkande bestemødrer, seier eg berre:). Mitt neste prosjekt er forresten ikkje strikking, men heimebrodert adventskalender. Stas! Lurer berre på kva for ein advent eg får han ferdig til...
MintCondition Skrevet 8. september 2006 #12 Skrevet 8. september 2006 Jeg ser for meg at brodering er mer overkommelig liksom? Litt sånn paiting-by-numbers... Jeg skal også lage adventskalender tenkte jeg, men ikke i år...hun er jo bare en liten knert denne adventen! Neste år...jeg har enda (og bruker hvert år) adventskalenderen mamma lagde til meg da jeg var 3
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 8. september 2006 #13 Skrevet 8. september 2006 ikkje for å ta motet frå deg, men det er mykje meir tid- og tolmodskrevjande å brodere enn å strikke. Painting by numbers, du, liksom...Men det er artigare også, og så vert det jo så fint:)
MintCondition Skrevet 8. september 2006 #14 Skrevet 8. september 2006 Gaah ok da. Jeg har nok kreative evner, men stor mangel på tålmodighet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå