Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Huff, her spises stort sett ting som tullemor IKKE kan spise, ja som grytereter, spagetti, joikakake, pølse med stappe ol. Dere som lar barna kun få hjemmelaget mat, lager dere bare vanlig mat, eller spesielt barnevennlig mat? Tullemor spiser KUN Nestle sin 6 mnd middag med kalkun, men jeg synes det er noe "dritt" da det setter flekker og greier på alt. Tullemor er 9 måneder. Har prøvd å koke potet og gulerot, og knekt sammen, med rapsolje og leverpostei, men det er heller ikke suksess. Hva spiser egentlig deres 9 måntinger til middag?? Nå bør jeg vel egentlig lage mer mat fra bunnen av, men det er nå bare en gang slik at i en travel hverdag blir det fort en del heil og halvfabrikat. -Og bit nå ikke hauet av meg av den grunn nå da.........
M@mmamøh Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Hei på deg. Jeg lager middagen hans fra bunn av. Bruker kun ferdig glass hvis vi skal på tur osv. Jeg lager opp glass og legger i fryseren slik at det bare er til å ta opp om morgningen. Har ca 5-6 forskjellige middager liggende. Tar ikke lang tid, gjort unna på en søndags formiddag. Bruker å kjøre noe av det i foodprosessor og moser poteter og gr.saker med potetmoser slik at det blir litt klumper og. Bruker forskjellig i maten hans, poteter, gulrøtter, brokkoli, blomkål, mais, osv og kyllingfilet, torsk, karbonadedeig osv. Har gjerne i litt friske urter persille, estragon, bassilikum etc. Har i kokevannet så den ikke blir for tykk og rapsolje eller olivenolje.Han elsker hjemmelaget mat, men spiser og kjøpeglass. Da liker han best hipp sine
Lille pastill Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Jeg skal slettes ikke bite hodet av deg, for vi har akkurat samme situasjon hos oss! Bare at hos oss spiser vi gjerne mye seinere enn snuppa, og da blir det litt tiltak å lage helt egen mat til henne. Men hun får ofte smake på det vi spiser for at hun skal venne seg litt til smaken. Hun fikk smake pastaskruer her om dagen, fikk spise selv - og det var suksess! Nå får hun pastaskruer som snacks rett som det er:) Her går det i Småfolk sine 6- og 8-månedersglassene - de smaker jo veldig godt, syns til og med jeg - og snuppa spiser stort sett hele glasset. Vi lager maten selv en sjelden gang, koker gulrot og potet og blander med litt leverpostei, og hun spiser det også.
*ulvemor* Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 herregud som jeg har styra og prøvd for å få mi datter på ni mnd til å spise hjemmelaget middag. hun brekker seg for den minste lille klump, og liker heller ikke smaken på det jeg lager (hmpf... ) så her går det kun i hipp middagsglass (økologisk), og da seksmnders glassene. prøver for åtte mnd hele tiden, men hun bare brekker seg. spiser banan og brød da, og får hun smake litt på min middag går det ned, så det blir det blir
Lille pastill Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Jeg skal slettes ikke bite hodet av deg, for vi har akkurat samme situasjon hos oss! Bare at hos oss spiser vi gjerne mye seinere enn snuppa, og da blir det litt tiltak å lage helt egen mat til henne. Men hun får ofte smake på det vi spiser for at hun skal venne seg litt til smaken. Hun fikk smake pastaskruer her om dagen, fikk spise selv - og det var suksess! Nå får hun pastaskruer som snacks rett som det er:) Her går det i Småfolk sine 6- og 8-månedersglassene - de smaker jo veldig godt, syns til og med jeg - og snuppa spiser stort sett hele glasset. Vi lager maten selv en sjelden gang, koker gulrot og potet og blander med litt leverpostei, og hun spiser det også.
Lille pastill Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Jeg skal slettes ikke bite hodet av deg, for vi har akkurat samme situasjon hos oss! Bare at hos oss spiser vi gjerne mye seinere enn snuppa, og da blir det litt tiltak å lage helt egen mat til henne. Men hun får ofte smake på det vi spiser for at hun skal venne seg litt til smaken. Hun fikk smake pastaskruer her om dagen, fikk spise selv - og det var suksess! Nå får hun pastaskruer som snacks rett som det er:) Her går det i Småfolk sine 6- og 8-månedersglassene - de smaker jo veldig godt, syns til og med jeg - og snuppa spiser stort sett hele glasset. Vi lager maten selv en sjelden gang, koker gulrot og potet og blander med litt leverpostei, og hun spiser det også.
Lille pastill Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Hjelp, maskinen klikka helt!! Beklager det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå