Gå til innhold

Lillegutt er syk!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, han har feber og er skikkelig i ulage. Han hoster litt også tror jeg at jeg kjenner ei tann der nede... Nå har han sovet siden klokka halv elleve - bare det at han sover bare i en halvtime om gangen så våkner han litt og gråter men sovner igjen når jeg koser og trøster. Har ligget sammen med han i senga mi, men kan jo ikke ligge hele dagen heller...

Tror dere jeg bare skal la han sove det av seg eller bør jeg heller ta han opp når han våkner igjen? Han er 5 og en halv måned gammel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når babyar/småbarn (og egentlig voksne og, for den del) er sjuke, så er søvn ofte den beste medisin. Eg ville latt han sove. Sikkert lurt om du sjølv søv litt og, for babyar med feber er ofte litt urolege om natta.

Viss han er veldig uttafor, eller får høg feber kan du fint gje han ein paracet stikkpille. Den får ned feberen og fjerner ein del smerter og ubehag.

God bedirng, slikt pleier å gå over i løpet av eit par dagar.

Skrevet

Takk for svar! En blir litt rådvill når de er syke for første gang. Er førstegangsmor også så jeg syns det er veldig kjekt å spørre seg litt frem. Men da skal jeg nok rydde litt også går jeg opp og legger meg igjen jeg da!!

Skrevet

Ja, det er klart at det er vanskeleg å vite kva ein skal gjere første gong babyen er sjuk. Eg har sjølv spurt om råd her inne maaange gongar, og heldigvis er det så masse smarte damer som har så mange gode råd, at eg har lært noko som eg kan sende vidare :o)

Det er forresten lurt å passe på at ikkje babyen har så masse klede på seg at feberen går meir opp (for det kan nemlig skje). Ein tommelfingerregel når babyen har feber er at den skal ligge ganske avkledd (gjerne i body, eller berre bleie om det er varmt) og å bytte ut tjukk dyne med eit tynt teppe eller to.

God bedring :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...