Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Hei, jeg har ei jente på 7mnd. Fullammet t 5 1/2 mnd. Hun får fremdeles pupp om natta for ikke å vekke bror. HUn er veldig urolig på natta. Først trodde jeg det skyldtes for lite mat, men det gjorde det ikke, gitt... Hva og hvor mange måltider er vanlig? ( 10 kg 72 cm). Er veldig takknemlig for svar
lifa og Eline Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Aner ikke hva som er vanlig. Vi begynte med grøt 5 mnd. nå 7 mnd. har vi 3 måltider med fast føde der det tilbys bryst hver gang+ egne ammemåltider 4-6 ganger i døgnet. Avhenger av om hun våkner på natten eller ikke. 6 uker etter grøtstart begynte hun å sove hele natten igjen og det varte i 3 uker nå er hun våken 1-2 ganger for mat. Har prøvd å øke porsjonene men har foreløbig ikke merket noe på oppvåkningen.
Ranveig R Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Då guten vår var på den alderen fekk han to måltid graut om dagen (morgon og kveld), frukt til lunsj og grønsaker til middag. Åt ikkje så mykje til kvart måltid. I tillegg fekk han pupp når han måtte ønske det. Før, under eller etter måltid. Han har enno tilgode å sove ei heil natt (er no 11,5 mnd), innføring av fast føde utgjorde ingen forskjell.
Lilleh Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Mini her ble også fullammet til 5 1/2 mnd. smaksprøver til 6 mnd og hun får nå ett grøtmåltid pr dag (skal begynne med frokost snart tror jeg). Hun spiser hver annen-fjerde time i løpet av dagen, ettersom hun er sulten, grøt kl 18-18.30. Mellom 19.30-08.00 har hun 2-3 måltider, avhengig av om hun legger seg til eller ikke om kveldene. Mat i 5-tiden og 7-tiden. Hun blir 7 mnd på mandag. Var ved 6 1/2 mnd 71 cm og 8300 gr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå