Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi sliter fælt med matrutiner nå for tiden. Det gikk greit før, men nå er alt tullball! Har ikke mer melk, så får mme og grøt. Han er fryktelig sulten og veie 7,5 kg.

Jeg tar gjerne i mot tips eller råd til hvordan andre gjør det? Hvordan ser dagen deres ut dere som gir grøt og mme? Med mat altså....

Håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips fra meg desverre. Junior er 4mnd, og her er det også bare tullball. Vi har ikke begynt med grøt, men gir mme. Griner ofte når jeg tilbyr flaska, spiser kanskje 60ml til et måltid og 200 til et annet... Umulig å ha faste intervaller mellom måltidene. Har begynt å spise mer på natta igjen, og jeg synes mye av dagen dreier seg om å få i gutten melk :o( Kjempekjipt. Det blir tydeligvis ikke så mye bedre av å begynne med grøt...

Skrevet

Lillebror er 4 mnd til uka, og her har det også rotet seg til med mat. Jeg gir fortsatt bare mm, men overveier både mme og grøt siden han er så sulten hele tiden. Spesielt på natten. Han tømmer begge puppene sånn hver annen time natten igjennom. Jeg blir jo helt utslitt av dette styret. Men på dagen er han ikke så interessert i maten - vil heller sitte og se seg rundt eller bli bært rundt på armen... Men utover kvelden tar det seg opp igjen, og han suger og suger i "flere timer". Puppene mine ser snart ut som ørene til en stor st. bernhardhund, hehe. Nei, jeg har lite tips å komme med. Jeg går liksom og titter på grøten i butikken og overveier om jeg skal kjøpe og prøve. Håper noen har noen bedre svar å gi her!!

Skrevet

Min gråter også ofte når jeg tilbyr flasken. og spiser alt fra ingenting til 200 ml.....

Skrevet

Det er vel en fase de skal gjennom dette også. Men det er ikke noe stas, for måltidene skal jo være kos!!

Vi får holde ut, fortsette å tømme ut mme i vasken og vente på bedre tider.

Skrevet

Akkurat som susemor har vi og det, men min gutt er 3,5mnd. Lurer på om jeg kan begynne med grøt på kvelden så kanskje han sover bedre på natta. tidligere sov han hele natten igjennom...

Så tips tas gjerne imot her og :)

Skrevet

hva med økedag??

amme ofter. prøv og slapp av, viktig sunn kost hold og drikke

Skrevet

Ingen råd, men bare en liten trøst til dere som sier alt er bare tulleball nå...=) Da min lillegutt var fire mnd hadde vi det helt forferdelig her, han gråt masse og var kjempe vanskelig å få til å sove. Men nå, to uker senere, er han tilbake til den rolige gutten han har vært ellers. Hørte flere sa det var en periode rundt 4 mnd hvor de var litt sånn umulige...

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er sånn her. Lilleklump har tulla fælt i det siste. Tuller med flaske, ler bare når jeg skal mate han. Sutrete har han også vært de siste 3 dagene, mye trøtt. Har perioder hvor han nekter å spise. Ikke vil han ligge for mye alene på gulvet, ikke vil han være hos meg, ikke vil han sitte i vippestolen. Han vil liksom ingenting.

Tror det har mye med at han snur seg over på magen hele tiden men klarer ikke å snu seg tilbake. Han virker frustrert. Prøver også å komme seg fremover når han ligger på magen men det ender bare med at han går rundt og rundt istedet for fremover.

Måtte kjøpe babysafe til han for å roe han om natta for han våkna hvert 15. minutt fordi han hadde klart å snu seg i søvne og han vil ikke ligge på magen.

Han får grøt 1 gang om dagen og han sover nå godt om natta, men dagen er ganske så slitsom.

Ser jo at det er flere som har den sånn, så jeg regner med at det er en periode vi må igjennom. Men fy så slitsomt det er. Stakkars lille gullet mitt : )

Skrevet

Sønnen min blir snart 5 mnd og han har begynt å bli urolig når jeg ammer han på dagtid. Alt rundt er bare kjempespennende. Men om natten ammer vi uten problemer. Jeg har ikke begynt med grøt siden jeg har mer en nok med melk. Men jeg har begynt å gi han litt fruktpure ( et par teskjeer bare). Og vann på aventflaske med drikketut. Det syntes han er kjempestas. Han sitter nemlig og smatter når vi spiser maten vår. Så da får han litt og

Skrevet

No får jeg sikkert pepper her... Men la gå..

Her er dagen slik:

07.30 ca 200 ml mme

11-11.30 liten portion grøt og 200ml mme

15.00 Halvt middagsglass + frukt og 200 ml mme

18.00 Grøt og 250 ml mme..

19.00 blir lagt..

han og holdt på med mating hver time hele dagen, fram til jeg begynte med fast mat..

Spiser ikke om natten

Skrevet

vi har ikke noe fast i det heletatt... igjennom morgenen og formiddagen så får hun vel kanskje mat med ca 3 timer mellom...men på ettermiddagen og kvelden spiser hun oftere.. hun har hatt for noen uker siden, økenetter tror jeg..da spiste hun sikkert hver time omtrent... men det gikk fort over.hun spiser et par ganger i løpet av natten..men det går greit....

tror det er greit å gi litt grøt fra 4 mnds alderen..de selger jo grøt som er fra 4 mnd....

Skrevet

Hvorfor pepper for dette? hehe.....

Hvordan i all verden har du fått til dette? DU ER HELDIG som har rutiner!!!!!

Kanskje jeg skal stjele programmet ditt og se om det funker!

Får du i han all den maten altså til de faste tidspunktene? Jeg sier igjen; du er heldig som har rutiner! Mine forsvant for en stund siden, håper de kommer tilbake!!!!!

Skrevet

Skal egentlig stå under mulle sitt innlegg da....

Skrevet

Tenkte at folk skulle kjefte på meg siden jeg gir så mye fast mat..

Ja han spiser all den maten.. Pleier ikke spise opp all grøten men det er ikke langt ifra..

Ja lag ett opplegg og prøv dere fram.. Hvor ofte spiser han no da?? Eller hvor mangen ganger i døgnet??

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd. og hun fullammes. Og nå den siste uken er det helt kaos- hun er bare opptatt av alt annet rundt seg. Litt av et styr! Håper det går seg til snart!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...