Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Er så usikker på hvor mye melk de skal ha og hvor mange flasker det er lurt å gi. På helsestasjonen fikk jeg vite at de skal ha ca 600 ml om dagen. Men gutten min har aldri vært glad i melk, selv ikke før vi startet med fast føde og er heller ikke noen storspiser. Kjempefint hvis dere vil skrive hvor mange flasker/hvor mye melk deres drikker eller hvordan dagen ser ut? Her pleier det å være slik: 8.00 Frokost brød, +frukt/youghurt + 100 ml melk 10.30 Lunsj grøt + bittelitt vann så sove i et par timer 14.30 middag + dessert + 100 ml melk 17.00 youghurt eller frukt + 150 ml melk 19.30 kvelds gøt + 100 ml melk Håper på mange svar :-)
FruMamma med nr 2 Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Datra vår er veldig glad i melk og fikk det fra hun var 10 mnd. Hun er nå 1,5 år. Men den gang drakk hun ca 2-3 dl.Hun fikk melk bare til frokosten og kveldsmaten. Nå drikker hun glass på glass. Jeg tror det er lurt at deg og slappe av litt ang dette. Det blir ikke bedre om du"presser" i barnet ditt melk heller. La han få den melken han vil ha og bruk heller vann som drikke innimellom. Jeg fikk forresten beskjed fra helsesøster om IKKE å gi mer enn 5 dl pr dag. Håper dette hjalp deg litt:)
..... Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Sønnen min får ca.130 ml melk morgen og kveld,og så blander jeg grøten med melk.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 trenger de melk,da? Hvis de spiser ost og youghurt? Det lurer nå jeg på. Har ikke begynt å gi melk enda, men det er mest fordi vi aldri har det. Men skal kjøpe i dag og gi henne tror jeg.Hun får en flaske mme på kvelden (200 ml). Og grøt morgen og kveld.(der er det jo melkepulver) det blir jo ca 600 ml til sammen. Hvis jeg gir kumelk i tillegg til måltidene blir det kanskje for mye av det gode?
Gjest Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 jeg fikk beskjed på helsestasjoen at de skal ha mellom 5-6dl melk i døgnet når de er 1år:)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 Takk for hjelpen! Da er det kanskje ikke så galt likevel :-) Jeg gir forresten mme blandet med litt melk. Putter vi i for mye melk blir han ikke særlig interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå