Gå til innhold

følger dere rutiner eller

Anbefalte innlegg

Skrevet

får barna mat når de viser tegn til sult??6-7 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår er snart 4 mnd og har da hatt rutiner siden hun var 2 mnd. Er ikke det vanlig?

Skrevet

Prøver å legge inn rutiner nå, gutten vår er 6 mnd. Men han får mat når han viser tegn til sult ja. Da ammer jeg han om det ikke er grøt tid.

Skrevet

Jeg har hatt rutiner fra dag 1 med slik rekkefølge: Spise - våken - sove. Etterhvert som sovingene ble færre har måltidene automatisk blitt 4 stk som for oss andre i familien. Nå (9 mnd) spier vi alle måltider likt alle sammen. Aldri pupp utenom måltidene, gir pupp og fast føde i samme måltid.

Skrevet

TL fikk mm til hun var fem mnd , da fikk hun mat når hun selv viste tegn til å være sulten.

Men nå som hun får mme og fast føde,prøver vi å ha rutiner ja :D

Og hu er midt imellom 6 og 7 mnd no :)

Skrevet

Her har snuppa nå 7 mnd. fått mat hele tiden når hun har vist teg n på å være sulten.

Men når det gjelder grøtmåltidene og middagen spiser vi det stort sett på samme tidspunkt hver dag.

Formidagsgrøt rundt kl.10 middag 15.30-16.00 og kveldsgrøt 18.30.

Kl. 10 grøten må en gang i uken taes mye tidligere pga. babydag der vi bor som begynner kl. 10.

Skrevet

Eg gir guten vår mat til nokon lunde same tid kvar dag.

Frukost etter vi står opp (ca 8)

Lunsj etter føremiddagsluren (ca 12)

Middag litt utpå dagen (15-16)

Kvelds før legging (ca 19)

Viss han våknar tidlegare eller seinare enn han pleier blir mattidene forskjøve tilsvarande.

Skrevet

Både voksne og barn i vår familie spiser når vi er sultne. Vi går derfor etter magen når vi lager mat, ikke etter klokka.

Hvis blodsukret når bunnen før middagen er ferdig tar vi en liten forrett. (brød, salat, flatbrød e.l.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...