Kaksa Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Snuppa har begynt å spise litt brød, gir henne bare små smuler. Men hvor store biter gir dere? Er så redd hun skal sette i halsen... Hilsen
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 eg bare prøvde meg frem...Lukas er heldigvis kjempe flink til å tygge, selv om han bare har 4 tenner.....gir litt større biter for hver gang...nå får han biter på str med en ringefinger negl...vist det sier deg noe....hehe... Og så bruker eg kneipp brød...det klumper seg ikke så lett....
Ranveig R Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Babyar brekker seg viss dei får for store bitar, så dei kjem opp att. Som regel er brød så mjukt at det ikkje set seg fast heller, pølse derimot er den store "sette-seg-fast-i-halsen-matvara". Vi begynte og med små smular, men etter ein månads tid (c 8 mnd?) fekk han "ordentlige" bitar på kanskje 1,5x1,5cm. Men han har aldri hatt problem med å klumpar i maten heller. Tyggar som berre det med gommane sine.
hebbe lille, fødeklar Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 jeg gir brød på str med makaroni.. for å gi et konkret svar:) det går helt fint:)
VesleMeg Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Jenta mi på 8 mndr brekker seg for ingenting... får små bitar, men plutselig kan det bli for mykje eller dei blir for store - då brekker ho seg til ho spyr og då spyr ho opp alt ho har ete Nokre ungar er trangare i halsen enn andre... Leser at pølse er typisk sette-fast-i-halsen mat - banan er også i den kategorien!!!! Banan kan ein skrape og gi, men gi aldri banan til ein liten unge for å ete sjølv. Blir biten for stor sit den blegg fast!!!
MintCondition Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Guro spiser ganske store biter, men hun vil ikke ha most mat og slikt da...så brødbiter på opp til 2x2 cm går fint ned. Samme med potet, kålrot, gulrot etc (kokt møre da, såklart, så hun får most de mellom gommene) Hun har ingen tenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå