Gammelamazon Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Føler meg etter snart fire måneder som mamma fortsatt ganske grønn når det gjelder påkledning på de små, og må bare spørre: Ser at blant annet Janus har "kosedresser" av tynn ull som man kan ha på inne eller under vinterdressen ute. Men har man noe under den igjen...? Hva kler man egentlig på babyer som skal ut om vinteren - fra innerst til ytterst?
Xmas-magic Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 For eksempel: Langarmet body, strømpebukse, tynn ulldress, ullsokker, sko/evt poser på bena, vinterdress, votter, evt hals og lue. Det er viktig at det ikke er helt tett under dressen, men at det er luft mellom hvert "lag". Det er det som isolerer og holder barnet varmt.
Gammelamazon Skrevet 8. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2006 Takketakk. Da er jeg litt klokere:-)
Ranveig R Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Guten vår har sånn dress i regnbueull frå Janus. I fjor vinter var han ganske liten (fødd i sept.), så då hadde han på seg som følger: * tynn ulltrøye frå Nøstebarn (har han hatt på seg konstant sidan han vart fødd, med unntak av dei varmaste sommardagane) * body (gjerne ull) * strømpebukse (gjerne ull) * Janusdress * hue (gjerne ull - igjen) * ullsokkar Og så låg han oppi vinterpose. I år blir det vel mykje det same, berre at han må ha på seg meir på overkroppen, sidan han ikkje akkurat ligg i ro oppi ein pose, sit berre med beina oppi.
Ranveig R Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Kom forresten på at på dei kaldaste vinterdagane hadde vi eit tynt heimestrikka ullteppe som vi hadde rundt guten før vi putta han i vinterposen.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Min unge er født i desember. Hadde ullbody og ullstrømpebukse. vanlig sparkebukse, og en tynn strikkejakke og lue. Og så rett i voksiposen. Så varm og go atte.
*Venter*på*den*3*stjerne* Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Jeg trenger en del gode og varme vintertøy til jenta mi, både vanter, noe på bena gode ull dresser..osv..noen gode nettbutikker til dette?? Er litt bedre og oversiktelig de istaden for og tråle i hver butikk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå