Gå til innhold

vil ikke ha grøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 9 mnd hater grøt. Har prøvd i flere mnd å introdusere dette for han, men han hater det. Han er heller ikke så veldig glad i brød.

Er det noen flere med barn som ikke liker grøt og brød?

Hva gir dere barna i stedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han min spiser grøten kun hvis jeg har 2-3 ss fruktmos i. Ikke blandet inn men oppå liksom. Da går det ned på høykant.

Skrevet

har prøvd det og, men grøten vil han visst ikke ha uansett :I

Skrevet

Ja...begge mine hatet både grøt og brød....fullammet begge til de var 10 mnd, og etter det ble det mye grønnsaker,sånne fullkornfrokostblandinger og lite kjøtt. Store og fine barn begge to, men var bekymret for jerninntaket skulle bli for lite. Men passet på å gi dem grønnsaker og biovit. Mine har ikke tatt skade av det. Grøten gis fordi de trenger jern, og et lavt jernlager gir ofte syke barn. Er babyen din frisk og spiser andre ting, ville jeg ikke bekymret meg overhodet

Skrevet

har du prøvd å gi mm/mme først så grøt etterpå ?

min gutt må ha mme før han tar grøten og da går det ned på høykant

det er jo hvert å prøve det

min gutt spiser havregrøt, mais grøten liker han ikke?

hva slags grøt gir du han da?

Skrevet

Snuppa mi ville ikke ha verken maisgrøt eller risgrøt. Derimot da jeg kjøpe hvete med vanilje fra Hipp, så gikk den ned på høykant. Den er kjempe god, smaker litt som semuliegrynsgrøt. Kan jo være verd et forsøk!

Skrevet

du kan også prøve velling....nestle og semper har for 6 og 8mnd.... kan drikkes av kopp også, om ikke tar flaske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...