Gå til innhold

bæresjal erfaringer og synspunkter noen

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et pent brukt bæresjal?

noen her inne som vil selge meg ett??

har ei lita jente som har masse behov for kroppskontakt, blir slitsomt og bære henne over lengre perioder, har kronisk senebetennelse i begge skuldre. elsker og ha henne i armene mine når jeg sitter, men blir slitsomt og gå rundt med henne. kan vel ikke bruke babybjørn riktig ennå? hun er 4 uker.... men en stor jente.

har vært inne på sidene på nette hvor de selges.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

La oss med en gang eliminere Babybjörn som en mulighet! Den er vond for både deg og barnet, ungen henger og dingler uten riktig støtte.

Er litt usikker på det der med senebetennelse, har selv hatt det før jeg fikk barn, men det var ikk kronisk. Hadde streng beskjed om ikke å løfte noe, så det går jeg utfra at du har også. Hvis du går inn på tettinntil.com og melder de inn, kan du spørre på formet der. Der er det svært mange kunnskapsrike damer, dessuten kan de et kjøp og salg-forum. Hvis du kjøper et elastisk sjal nytt (ca 400 kr) kan du selge det igjen til en god pris, for bæretøy holder høy verdi selv om de er brukte. Det kan også hende du får tak i et brukt :)

Stikk inn på tettinntil, så sees vi der! :)

Skrevet

sjekk dotedot.com

det er søstra mi sin butikk og ho er kjempe flink.

Jeg har vært fast tilhenger av baby bjørn siden jeg fikk mitt første barn i 2000, men da ho sendte meg en mei tai pakka jeg bort baby bjørn sela for godt...

:)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med mitt sjal, kjøpte brukt av ei venninne fra tettinntil. De selger det litt under ny pris, ikke så mye, for de bruker det som regel ikke så mye at det syntes engang.

Skrevet

Hei på deg :)

Jeg sliter med en ryggskade og har hatt gjentatte senebetennelser i skudrene. Jeg må si at bæresjal er helt yppelig! Jeg setter det på meg da vi drar hjemmefra og gullet trives så godt oppi der. Er så lettvint å putte hu oppi og ta hu ut av det. Gikk over ei mil her om dagen med hun i sjalet. Hadde ikke vondt i rygg eller skuldre etterpå. Jeg må virkleig anbefale det på det sterkeste :)

Ta en tur inn på forumet på tettinntil.com (eller var det .no?)

Der er det mange erfarene bærere og du får mange bra tips.

Lykke til :)

Skrevet

sitter her med mitt splitternye moby wrap-sjal, og selv om jeg bare har rukket å bruke det i en halvtime, tar jeg sjansen på å anbefale det varmt. Har også et vevd didymos-sjal, men det er myetyngre og vanskeligere å knyte, så for et lite knøtt ville jeg helt klart valgt moby wrap. Har ikke senebetennelse selv, men vil på generelt grunnlag si at sjal er uendelig mye mer komfotabelt enn babybjørn både for meg og lille knøttet. Håper du finner en bæremåte som ikke er slisom for skuldrene. Lykke til!

Skrevet

Eg har eit "Bära barn" sjal med ringar - du kan sjå det på http://www.mammahuset.no/productview.php?mgid=18&gid=42&ms=1

mitt har fargen salsa og eg kjøpte det nytt i januar til kr 750,-.

For meg fungerer det ikkje... desverre...

Eg har dårleg rygg sånn generellt, og barnet mitt er ganske tungt, så eg vart direkte dårleg. Ein ber barnet med eine skuldra også, så eg veit ikkje korleis dette sjalet vil virke inn på betendelse...

Men viss du, eller nokon andre, vil kjøpe det, kan de legge inn ei melding i gjesteboka mi på bloggen min, så tek eg kontakt :)

http://www.vgb.no/11771/

Skrevet

Jeg har også mei-tai fra søsteren din da! :o)

Er kjempefornøyd med den. anbefales virkelig!!

Skrevet

Jeg tror det er viktig, dersom du sliter med senebetennelser, at du finner et bæreredskap som fordeler vekta mest mulig. Et sjal hvor du bruker begge skuldrene er nok å foretrekke for deg, jeg ville styrt unna ènskuldersvariantene (ringslynge etc..)

Selv har jeg en ergosele og er kjempefornøyd med den. Jeg har også en ringslynge som var deilig da poden var liten, men nå (ca 10 kg) orker jeg ikke bruke den lenger fordi det blir tungt å bære på kun èn skulder. (jeg har ingen kroppslige plager).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...