Gå til innhold

dere som har hatt keisersnitt?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

når hadde dere sex igjen etter fødselen?? er vel veldig individuellt hvor lenge man venter...... men isåfall må man vel bruke kondom da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde vi ikke sex før etter sju uker.... Hadde renselse i seks, så da ble det så vi ventet!!!

Ettersom jeg hadde vært på seksukerskontrollen gikk jeg på minipillen, derfor ...Ingen kondom :))

Skrevet

Vi hadde sex etter renselsen... ca. 4 uker! Brukte ingenting vi....

Skrevet

Hadde sex en uke etterpå.

Brukte kondom, og man SKAL gjør det pga infeksjonsfaren.

Skrevet

Etter seks uker. Brukte ingenting, men han tømte seg ikke. Satt inn spiral nå. Sex er altså ikke noe jeg vil, men gir etter iblant pga at samboeren gjerne vil , men skulle gjerne sluppet unna :(

Skrevet

Har enda ikke hoppet i halmen vi... 8 uker siden ks.

Lysten er bare ikke der enda.

Men vi fikk beskjed om å bruke kondom dersom vi skulle ha sex de første 6 ukene. Dette pga infeksjonsfaren i såret etter morkaka.

Skrevet

Jeg syntes de fortalte meg på sykehuset at jeg måtte vente 8 uker etter keisernsnittet, men jeg må antakelig hørt feil, og at det var 6 uker. Men de var strenge på at ingenting skulle inn DER før tidligst 6 uker, ikke en gang med kondom, og at en måtte vente enda lenger hvis renselsen ikke var over. Blødde du litt ennå, så var ikke såret i livmora ordentlig grodd.

Vi hadde sex akkurat 6 uker etter fødselen (samboer var litt ivrig). Brukte kondom, men det for å ikke risikere et nytt svangerskap. Vi har to tette, så jeg har ikke overskudd til enda en unge på en stund. ;-)

Etter forrige fødsel, som var vaginal, tok det mange måneder før jeg fikk lyst på sex igjen, og faktisk et helt år før jeg var helt som før på det området.

Skrevet

Sorry...kan hende det var 8 uker, Hørte ikke så nøye etter jeg da det er uaktulet med traffikk der på en stund alikevel :P

Skrevet

Hehe, jeg hørte nok heller ikke så godt etter, jeg heller. ;-)

Men jeg tror de gir forskjellige beskjeder også fra sykehus til sykehus, noen hører det ene, andre noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...