Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Jenta vår på 12,5 måned har begynt å barnehagen nå,og har nok fått så mange inntrykk at hun har begynt å drømme om natta..Hun skriker og skriker med jevne mellomrom og sitter i senga,men hun sover...Så det er mange turer inn på rommet hennes i løpet av en natt *sukk* Men etter at hun begynte i barnehagen så har hun begynt å våkne så tidlig på morgenen..Idag dag var klokka 5.15,og da er det ikke morgen for meg...Jeg går inn og sier at det er natta og at hun må sove,men hun hyler,går inn etter 5 minutter igjen og sier at det er natt,sånn holder vi på,og jeg ser at hun er stuptrøtt,hun sovner jo når jeg står der,men jeg orker ikke stå der etter at hun har sovnet,åsså våkner hun igjen når jeg har gått... Er jeg fæl som lar henne ligge ? burde jeg ta henne opp så tidlig om morran? Hun sovnet igjen tilslutt idag og når hun våknet igjen da,så hørte jeg at hun lå å ropte,men hun gråt ikke,lå å romsterte i senga si..Så hun var nok trøtt når hun våknet så tidlig,men klarte ikke helt å sovne.. Hun har aldri vært vant til å få stå opp så tidlig før,når hun har våknet i 4-5 tida så har jeg holdt henne i hånda,strøket på henne når hun har skreket (det var da hun lå på vårt rom) og etterhvert så ville hun ligge opp til 1 time før hun ville opp etter at hun hadde våknet..ville ikke bli med meg opp hvis jeg kom "for tidlig" HAr snakka med helsesøster ang. skriking på kvelden og,og hun mener at snuppa bare prøver oss ut,så hun mener at vi skal la henne ligge og skrike før hun sovner...for det eneste som hjelper er at vi tar henne opp igjen og da er hun smørblid,og det kommer ikke ei tåre når hun skriker heller.. Huff,dette ble langt!!!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Min gutt har etter barnehagestart også begynt å våkne veldig tidlig. Jeg orker ikke å la han skrike om morningen og vil ikke ta ham inn i vår seng, så her står vi opp. Jeg setter han i stolen og så snakker vi litt. Gutten min vil heller leke og se på tv, men her skal vi ikke ha det gøy så tidlig. Tror gutten min ikke lenger vil stå opp så tidlig lenger - det er så kjedelig. De siste to nettene har han sovet en halvtime lenger. Å stå opp med mamma er jo så kjedelig. Om kveldene har vi ingen problemer.
SusieQ Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Gutten min har våknet mellom 5 og 6 så lenge vi har hatt han. men når han startet hos dagmamma begynte han å sove bare en time om dagen og da måtte han sove litt mere på natta. Jeg gjorde akkurat det samme som deg og etter en ukes tid så sov han til mellom halv seks og syv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå