lali Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Min mann nekter å gifte seg i kirka, så derfor blir det borgerlig. vil ikke ha det stort bare i all stillhet. kan noen fortelle meg hvordan en borgerlig vielse hos tingrett/ sorenskriver foregår???
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Tja, det kan vel variere, tror jeg. Tror det er veldig åpent for egne innslag, som musikk, diktlesning e.l. fra brudeparet eller de man evt. inviterer med. Vi tok den aller enkleste varianten, og da ble vi kalt inn i et hyggelig rom, det het seremonirommet. Her var et stort bord som vigselsmannen sto bak, bordet var pent pyntet og i tillegg var det flott kunst på veggene. Foran bordet sto to stoler, til oss. I tillegg var det to stoler "litt lenger bak", til forloverne. Vigselsmannen spurte om vi skulle ha ringseremoni, så det er fullt mulig å ha det. Vi hadde ikke. Så leste vigselsmannen noen ord, en slags formaning og en påminnelse om hva det betyr å inngå ekteskap. Så ble vi spurt om vi ville ha hverandre, og det ville vi jo...! ;-) Etter det ble vi erklært for å være ektefolk, og så var vi gift. Tilslutt ble vi fotografert. Tok i grunnen ikke mange minuttene, men var veldig høytidelig. Glad vi valgte denne varianten, skulle vi giftet oss i kirka så ville følelsen vært helt feil... Har et kristent grunnsyn, men kunne ikke tenkt oss tanken med stort kirkebryllup, stor middag og masse gjester... Derfor tok vi hele bryllupet i hemmelighet, og bare fortalte det i etterkant, bortsett fra foreldrene våre da. De fikk vite det dagen før. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå