Gå til innhold

til jull.. sukk

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal være hos svigers i jula.. å jeg gruer meg allerede ( snupp får jo ikke sove i fred pga hele den høylytte svigerfam.. samt slamring av dører.. så skal de på toppen av alt gå tur me snupp på en SKUMMEL liten vei hvor bilene bare raaaser forbi.. noe jeg sef kommer til å NEKTE!!! vil ikke vil ikke vil ikke dit i jula :( vil hjem til mine kjære og snille foreldre..og ikke minst mine barndomstradisjoner *sukk*

men jeg må vel bare bite det sure eple å ta minst en jul dær.. så får vi ha en hos mine.. så lage våre egne tradisjoner etter det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er kjempeenkelt å løse. Insister på å være hjemme, og lag deres egne juletradisjoner. Så kan dere heller invitere foreldrene deres til dere.

Skrevet

Bedre å starte egen juletradisjon. Venter spent på rabalderet som kommer her i gården når jeg skal planlegge julaften og hvor vi skal være.Vet av tidligere erfaring at det kan bli skikkelig krangel pga dette.

Skrevet

Føler med deg! Sist jul feiret vi hos svigers. I år skal vi heldigvis være hos mine foreldre. Det synes faktisk mannen min er mest koselig også. Heldigvis! Det blir andre året hos mine foreldre, sist år blir forhåpentligvis eneste året hos svigers. Neste år har vi nemlig planer om å feire hjemme. Så her kan vi faktisk glede oss til å feire jul både i år, neste år og hver jul som kommer! Lag deres egen jul dere også! :-)

Skrevet

Vi har vært hos svigers de to siste julene. Den ene gangen var deres tur og neste gang var lille bare 3 mnd og vi syns det ble for langt å dra til mine foreldre.

Nå har vi nettopp kjøpt hus og tar over i midten av neste mnd. så vi kommer ikke til å ha råd til å dra til mine foreldre i år heller. Så det blir enten svigers, eget hus, eller så drar vi bort en langhelg(og det er billigere enn å dra til mine foreldre).

Har mest lyst å dra bort for jeg syns det er litt kjipt hos svigers i høytidene.

Skrevet

Jeg hadde heller sagt at de kunne komme til dere...Så kan dere heller reise til dem senere når snupp blir litt eldre.

Vi får besøk av både mine foreldre og sambos mor og bror (faren må jobbe) Så jeg gleder meg noe helt vanvittig masse!!!!

Skrevet

jeg var fos svigers i fjor og hadde det FÆLT.

Gikk ned i vekt (!)

Svigerfar sa "Neida" når jeg mente at baby var sulten, og jeg "fikk ikke lov" til å amme henne under julemiddagen - noe jeg selvsagt gjorde, og hadde liten respekt for meg som mor.

I år feirer vi hos min familie, og det kunne jeg tenke meg å fortsette med, men for å unngå svigers til jul, skal vi begynne med egen feiring.

Skrevet

Vi har aldri feiret jul hos svigers, og kommer aldri til å gjøre det.

( har kuttet kontakten helt nå og, så slipper det problemet)

Men meningen var fra begynnelsen at vi skulle gjøre det, mannen har jo sine tradisjoner han også, og ikke bare vi damene.....

Vi skal feire her hjemme i år og mine foreldre kommer faktisk hele veien hit.

Håper det blir koselig.

Skrevet

fra hovedinnlegger

huff ja skulle gjerne inviter dem hit, men de er en hel drøss med søsken.. og aller er fortsatt så små at de bor hjemme, dermed mye styr, altså verre å innvitere hele hurven til oss. Har KUN lys å reise hjem til mine nå jeg *sutre*

prøver å få mannen vekk fra tanken om å reise hjem til jul, men det er UMULIG.. å dessuten VIL jeg jo hjem til mine neste jul, å det kan vi vel ikke hvis vi ikke besøker hans familie denne julen

DILEMMA grrrr

-hovedinnlegger-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...