Gå til innhold

Fennikelte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag gått til innkjøp av fennikelte, siden min lille gutt har masse luft i magen som bobler og romler. Noen som har erfaring med den?

Det er vel nok at jeg drikker den, og den lille får det i seg gjennom puppen? Har det noe å si når på dagen jeg drikker den i forhold til den lilles måltider? Hvor ofte skal jeg drikke den?

Takker så mye for tips og råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du drikker den selv... jeg drakk 4 kopper for dagen.. spredt utover... når det passet seg slik...

Når jeg gikk over til mme... og snuppa fremdeles hadde mye luft gav jeg henne noen teskjeer før hvert måltid...

Funker kjempegodt!

Skrevet

Fenikkel skal være en fin amme te. Kommer an på hvilken form du har den i, men er det tørkede urter så bruk en ts pr kopp. Denne kan du drikke så mye du vil av, men det holder med ett par kopper om dagen.

Man får og fenikkel i tablett form som løses opp i vann, men den mistenker jeg det er mer enn bare rene urter i.

Skrevet

I Tyskland er det faktisk også vanlig å gi babyene fenikkelte mot luft i magen. Der kjøper man te lagd for babyer. Vet ikke om dette finnes i Norge da.... men bare sånn hvis det ikke blir bedre, kan du jo se om det er å få tak i. Dattra til vennina mi ble i alle fall mye bedre i magen etter at hun fikk det....

Skrevet

Kjøpte fenikkelte i frøform, som man knuser selv i morter. Dette var til babyen før hvert måltid. Drakk samtidig ammete selv. Gutten vår skrek myyye første 6 ukene pga luftsmerter, så vi var rimlig desperat.. Minifom hjalp ikke, ammete (som inneholder bl.a fenikkel), hjalp heller ikke noe særlig, men 5 - 10 dråper fenikkelte til pjokken gjorde underverker for å få ut luften. Anbefaler det på det varmeste.

Skrevet

Drikker amme-te 3 kopper daglig (mellom måltidene). Gir også snuppa noen t-skjeer. Funker bra her :)

Skrevet

Gir teen avkjølt og den virker omtrent umiddelbart. En stund siden vi var oppi dette nå, men mener å huske at rapen kom uten så mye jobbing når han var ferdig å spise..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...