Gå til innhold

Navnefest :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare lyst til å dele min positive opplevelse av Navnefest i regi av Humanetisk Forbund i Oslo!

Vi hadde Navnefest for vår datter i august og var spente på hvordan seremonien i Rådhuset var siden ingen av oss eller noen vi kjenner hadde vært med på dette før. Det var en kjempefin og høytidelig seremoni med nydelig musikk av superflinke musikere og et valdig fint kor. Det blir noe helt annet enn dåp på bare positiv måte synes vi og det ble en veldig fin feiring av at datterne vår er kommet til oss og navnet hun har fått.

Anbefales på det varmeste ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å høre! Vi har også lyst til å feire navnefest, ikke i Oslo men i Østfold, og kjenner heller ingen som har gjort dette før. Håper at Østfold-humanetikerne er like proffe på slike feiringer..!

(o:

Skrevet

det var veldig fint å høre, er så mange som er så kritiske til det:) vi vurderer navnefest vi også. hvordan er opplegget? vi bor også i oslo:)

Skrevet

Nå begynner navnefest å bli en godt etablert tradisjon i Human Etisk Forbund, så det skal dere ikke bekymre dere for. Har vært i flere rundt om i landet - var i min første for 12 år siden i Oslo Rådhus. Pleier å være en kjempefin opplevelse!

Skrevet

ja er enig i at mange syns at dette er et nytt begrep. Selv var jeg i min første navnefest for 17 år siden i en liten by på vestlandet og vet at på østlandet startet man enda tidligere med slikt. (etterspørselen var vel større)

Jeg syns dette har blitt en flott tradisjon jeg (for det er det som tradisjonen i vår familie)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...