Chruo Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Hvordan legges deres babyer? Sovner de av seg selv i egen seng, eller samsover dere med dem? Min datter vil ikke sove, jeg legger henne i egen seng, sitter ved siden av henne og synger/er der. Hun bare hylgriner. så fort jeg plukker henne opp, slutter henne å grine... TRENGER TIPS!!!!! hva skal jeg gjøre for å etablere gode søvnvaner? Har tidligere samsovet, men vil nå at hun skal sove i egen seng - sovne inn i egen seng.
torch Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Poden på 15 mndr legges i egen seng og tas inn i vår seng dersom han har behov for det i løpet av natten. Det går litt i perioder hvor mye eller lite han sover med oss. Hva mener du med "gode søvnvaner" forresten? Jeg tror det er viktig å være litt bevisst på hva du selv legger i dette begrepet. I vår familie har vi kommet frem til at det viktigste er at alle familiemedlemmer skal føle seg mest mulig uthvilt i den grad vi får til det med et lite barn i hus. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det hører med litt nattevåk i småbarnsfamilier, også må man finne måter å hente seg inn på som funker for den enkelte familie. Vi har funnet ut at alle sover lengst og best når poden får komme inn til oss når han trenger det. Alle forsøk på å holde ham i egen seng resulterer i at ingen av oss får søvnen vår og det er ikke ok for oss.
Sigyn Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Sønnen vår på sju måneder ammes i søvn i den felles senga vår, eller bysses og koses i søvn på et fang. Vi har ikke tenkt til å venne ham av med samsoving helt ennå, delvis på grunn av utrolig dårlig erfaring med det motsatte med forrige barn! :-) Dessuten har vi det så koselig med det vi gjør! Gode tips for å etablere gode søvnvaner tror jeg først og fremst er å gjøre selve legge- og sovesituasjonen så hyggelig og positiv og rolig som mulig. Det gjelder lys og lyd - demp stemmene en halv times tid før leggetid! Ha et fast og veldig koselig leggerituale som varer i minst tjue minutter, og gled dere sammen med babyen til at det er sovetid! Ikke gå fra barnet før det er klart for det - det skaper bare frykt og urolighet! Og legg henne tidligere enn du tror - overtrøtte barn er grinete og våkne... Våre barn, både treåringen og 7mnd-pjokken, legger seg litt før sju (!). Vil ellers anbefale Elisabeth Pantleys bok The No-cry sleep solution på det varmeste! Masse lykke til!
det snør-og-snør Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 våres sønn sovnet alene fra han var et par mnd, men etter han fylte året ville ha ikke det. men nå har vi skjemt han bort med en sove-cd som vi spiller når han legger seg, og ikke et pip kommer fra han da;0) men nå er han 14mnd alt, husker ikke så mye fra starten egentlig. lykke til ihvertfall
Sigyn Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Her er det noen tips: http://www.pantley.com/elizabeth/content/excerpts/preventingsleep.htm
ff__ Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 vi samsover..og det har vi valgt fordi vi tror det gir ham en mye større tryghet. jeg angrer ikke et sekund på dette valget, da vi valgte det var det ikke fordi han var så urolig. det var fordi vi følte det var riktig. jeg er desuten helt i mot noen form for skriking eller skrikekurer...vil at kveldene skal være gode. jeg ammer ham i søvn og ammer ham ofte i løpet av natten. utrolig deilig å bare ha det enkelt og godt...og naturlig. og så utrolig koselig å ha den lille kroppen oppi sengen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå