hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 JA da, jeg vet det. Trim og spis faste måltider! Ikke så lett nåe jeg går på skolen på dagene, masse lekser og en gutt på 3 mnd å ta meg av... Lurer på å begynne å sykle til skolen da(2mil pr vei) men tiltak.. Etter full dag på skolen er jeg sugen på å hjem så fort som mulig, så bilen blir stort sett valget... Noen erfaringer med feks epleeddik, andre piller, CLA fiber? Droppe brød og pasta? Har 10 kg som bør av, det meste rundt magepartiet, men kunne egentlig ønske hele meg kunne bli slik den var en gang;) KAn noen trylle litt for meg?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Jeg er ingen ekspert på dette området, men jeg har byttet ut brød med havregrøt kokt på vann eller havregryn med skumma melk el yoghurt. Tilsett syltetøy, rosiner eller frukt f.eks. Det har ført til at jeg har gått ned 5 kg siste måneden. Kanskje ikke fantastisk, men jeg tror det er lurt å ikke overdrive heller, for da kommer kg fort tilbake! Har hørt 0.5 - 1 kg pr uke er bra. Unngå hvit pasta og ris, spis mye grønsaker (rå, woket el på grill). Kylling og fjærkre. Unngå fete sauser, rømme, dressinger etc og ikke minst brus. Tren eller ta barnevogna med på (lange, raske) turer for å få fart på forbrenningen. Lykke til!
mosse_fikk_sin_prins Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Vil dele mine erfaringer. Jeg har prøvd cla, epleedikk uten noe resultat. Det som funket på meg var herbalife. Det er pulver og piller for å si det rett ut. Smaker godt, blir mett og god, godkjent som måltidserstatter og full av vitaminer, mineraler og alt sånn lroppen skal ha. Jeg gikk ned 20 kg, og vekten har holdt seg der siden. Det er litt over to år siden nå Kan anbefales på det varmeste:)
Serial mom Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Kan det meste om kost og trening,men siden det egentlig ikke var det du var ute etter her,så kommer jeg ikke med noen lang utredning! For å øke aktivitetsnivået ditt på dagene,uten at det tar for mye tid,så kan du kanskje sykle til jobben og spise en sunn frokost etterpå(du forbrenner mest på morgenen,før frokost,synes du likevel du må spise noe,så spis helst bare proteiner,evt. ta litt proteinpulver,det er fort og greit- men ikke så godt!) Er jo litt kjipt å sykle hjem igjen også,så det kan du jo gjøre de gangene du føler deg opplagt til det. Ellers kan du bare ta sykkelen på bussen eller i bilen på veien hjem. Eller:du lar sykkelen stå på jobb,tar buss neste dag,og sykler hjemover. Når du er hjemme med barn er det kjempefin trim å gå ut med trillevogna. Barnet får frisk luft og sover godt,og mamma får det samme + forbrenner noen kalorier! Ellers er det masse småøvelser du kan gjøre på stuegulvet,og dette tar ikke mye tid. Husk at det er bedre å gjøre litt,en ingenting overhodet! Ikke tenk slik at det nødvendigvis må være et svært prosjekt for å gå ned litt,da mister man lett motivasjonen og man klarer dessuten bare holde på en liten stund! Bare små endringer er det som skal til! Kutt brus og bytt med vann. Ikke drikk melk og juice til måltider,dette er ekstra kalorier og du bruker det likevel bare til å "skylle ned" maten med. Evt. kan du bare inkludere det som en del av måltidet og spise litt mindre av noe annet. Å sløyfe brød,poteter og pasta funker,men det gir ikke all verdens energi,og dersom du ikke har så mye kunnskap om kost og næringsstoffer kan du lett bli slapp om du ikke får i deg det kroppen din trenger. Men istedet for å kutte all karbo,så kan du iallfall redusere mengden og heller spise extra med frukt og grønt. Spis ikke sjekdnere enn hver 4 time,da dette er den magiske grensen for når forbrenninga i kroppen stopper opp og går på tomgang. Da spiser kroppen av musklene dine for å få ebergi,og det vil du ikke! Muskler brenner mer fett,og jo mer muskler du har,jo mer kan du også spise:-) Tørka frukt,linfrø,gresskarfrø,solsikkefrø og nøtter/mandler er kjempefine mellommåltid(masse fiber,sink,sunt fett og vitaminer/mineraler)dersom du er bizzi på jobb og ikke rekker å spise skikkelig!(kan jo blande det i en joghurt naturell f.eks) Nei nå prata jeg på her.... Iallefall,det trenger ikke være så vanskelig å legge om litt på kosten og aktivitetsnivået. Kjøp noen fitness/livsstilsblader og les i,finnes alltid masse gode tips og råd til de som er i samme sits som deg! Lykke til!
Serial mom Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 oops! Mente sykle til skolen ikke jobben,du var jo student!
Granny Weatherwax Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Jeg har tatt av 15 kilo på 5 mnd, hovedsakelig ved å ta kromtilskudd og å kutte ut kveldsmat! Nå vet jeg ikke om du ammer, men hvis du gjør det, kan du ikke ta krom. Det er ikke forsket nok på det, men det er ihvertfall et tips til etter du er ferdig med å amme! For DA kommer kiloene susende skal jeg si deg!
hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 8. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2006 MEn jeg elsker cola, men de siste mnd har jeg bare drukket TAB. Er det karb i det oxo?
Serial mom Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Light-brus er det ingen kalorier i,så det går greit dersom du føler at du MÅ drikke brus. Men alt det kunstige som finnes oppi den brusen er jo ikke bra for deg,så prøv å bytte det ut med noe mer naturlig på sikt. Men sukkerfri brus er bedre enn vanlig cola,så det er iallfall positivt at du har kutta ned på colaen:-) Koffein hjelper på forbrenninga,så litt kaffe før trening er et greit triks. Men ikke overdriv,for mye koffein er ikke bra for kroppen din!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #9 Skrevet 8. september 2006 Hvorfor ikke melde deg inn i vektklubb.no ? Der er jeg med og det kan virkelig anbefales . Du får eget treningsprogram om du vil det og du får tips til menyer (du trenger ikke bruke dem om du ikke vil) Selv har jeg prøvd eppleeddik, men synes ikke noe om det. På vektklubb.no bet du 300 for 3 mnd (har ei venninne som bet 1600 for 8 uker med Grete Rode) Har du lite tid så er det helt topp å styre det hele hjemmefra på pcn.
Én til Skrevet 8. september 2006 #10 Skrevet 8. september 2006 Jeg anbefaler også vektklubb.no på det sterkeste! Det handler ikke om slanking, men om livsstilendring - ofte er det bare bevisstgjøring over eget inntak, ernæring og noen små justeringer som gjør store utslag over tid. Jeg har selv tatt av over 20 kilo det siste trekvart året :-)
FruMamma med nr 2 Skrevet 8. september 2006 #11 Skrevet 8. september 2006 Jeg anbefaler også vektklubb.no. Meldte meg inn i juni og har gått ned 7,5 kg. Brudekjolen min fikk jeg på meg uten problem...i mars fikk jeg ikke igjen glidelåsen en gang. Etter at jeg meldte meg inn i vektklubben, har jeg blitt mer bevisst må hva jeg spiser og hvor mye. Man kan få seg en overraskelse for å si det sånn:)
Ella i farta Skrevet 8. september 2006 #12 Skrevet 8. september 2006 Jeg tok et grete roede kurs jeg da for å ta av meg 10 kg...synes det var det beste alternativet siden det er så vanskelig å motivere seg på egen hånd! Men de små enkle tingene er jo: bytt ut lett melk med skummet melk, sukker i kaffe/te med suketter, margarin med lettmargarin, kjøttdeig med karbonadedeig osv. Alt dette sparer du mye kalorier på...og så må du selvsagt holde deg unna alt som er søtt og godt! Bevegelse er jo også viktig og da kan du score en del poeng på å endre små vaner som f.eks å gå i trapper, gå til butikken i stedet for å kjøre osv:)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #13 Skrevet 9. september 2006 Noka milkshake diett.. Kjempe god om du velger skummet melk og vanilje smak. Sjokoladesmak er ok - men smaker ikke som vanlig sjokolade mikshake akkurat... Vanilje smaken gjør at du får dekket søtbehovet også. Jeg drakk det til frokost, lunch og kvelds, og spiste vanlig sunn middag - med svinekjøtt eller kyllingkjøtt.. Drikk masse vann. Fyll på vannflasken hele tiden :-) og ta trapper i stedet for heis, gå til butikken i stedet for å kjøre :-) tok av 4 kg på 5 uker. Ellers er amming det helt store for å tape vekten. Men siden du går på skole hver dag, ammer du antageligvis ikke? http://www.nokadietten.no/
Sanyo Skrevet 11. september 2006 #14 Skrevet 11. september 2006 Jeg må bare hive meg på,og anbefale slankeklubben.no jeg da:) Begynner på min andre uke i dag,og det er jammen ikke så vanskelig som jeg hadde trodd.
CB-BabyBoy Skrevet 11. september 2006 #15 Skrevet 11. september 2006 har ikke så mange direkte slanketips, men jeg kjøpte boken "buff brides" på amazon - http://www.amazon.com/Buff-Brides-Complete-Getting-Looking/dp/0375758550/sr=8-1/qid=1157978528/ref=pd_bbs_1/104-7479287-9771123?ie=UTF8&s=books den har mange øvelser direkte rettet mot områder som armer, mage, rumpe, lår etc. Jeg fulgte 12 ukers treningsprogrammet og ble kjempefornøyd! Trengte bare noen enkle vekter og noe å ligge på, så tok øvelsene 30-45 min! så jeg kan virkelig anbefale den boken der! jeg skal fortsette med øvelsene selv om jeg nå er gift; liker ikke treningssentre, så den passer perfekt! lykke til, håper du blir fornøyd uansett hva du velger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå