Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 har hørt så mange som sier 2 år. synes det høres veldig tidlig ut, min gutt et 2 og et halvt og har begynt med det men har litt problemer med og holde tisset inne når han har under bukse på. er han naken er han helt tørr. hva med deres
Gjest Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Kjøpte potte helt i fra starten av, og i 10 måneders alderen fikk han intr for den selv. Etter det det så begynte han å ville prøve hele tiden, og plutselig kom det tiss når han satt på den og lekte. Jeg roste han veldig, og etter det gikk det slag i slag. Slutta helt med bleie om dagen like etter 2 årsdagen sin. Synes aldri det er for tidlig å begynne med potte, så lenge det blir som en lek i starten, og ikke noe press.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Har en gutt som nå er 4. Han har bursdag i slutten av juni og sluttet med bleie den sommeren han fylte 2. Bestekompisen som også ble 2 den sommeren sluttet samtidig. De gikk i samme barnehage også. Han virket klar for det, derfor prøvde vi. Det blir uansett en overgangsperiode med uhell og sånn. Vi var også heldig med at barnehagen var veldig flinke til å følge opp. Jeg tror det er viktig å ikke presse dem, prøve litt forsiktig og så se hvordan det går.
Gjest Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Mange gutter er gjerne over 3 år før de blir tørre så du trenger ikke stresse med at han ikke har sluttet med bleie ennå. Sønnen min var 2 år og 9 mnd når han sluttet og kompisen hans var over 3 år. Tror det er vanligere med tre år enn to år for å si det sånn.
Mamma'n til Li@m Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 Hei! Nei, gutten din er da ikke sen! Liam ble helt ferdig med bleiene (inkludert nattbleiene) da han fylte tre. (Ble tre i juni). Det er nok tidlig aa slutte da man er to - det er mange paa foerskolen til soennen min som fremdeles bruker bleie, og de er alle samme tre aar gamle. Det beste er aa ikke stresse med det; de slutter naar de er klare for det. Som oftest er det vi voksne som gjerne vil ha litt aa skryte av, er det ikke?....
r r r Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 Småen sluttet da han var 3 år og 1 mnd. Hadde litt uhell de første ukene (for det meste i barnehagen). Han hadde da bæsjet på do lenge. Siden han var 1,5 kunne han gi beskjed når han måtte på do. Men dette med tissingen tok det det da mye lengre tid før han skjønte. Tror heller ikke det er unormalt at de ikke slutter med bleie før de er 4. Og så er det jo noen som er veldig tidlige og slutter i 2-årsalderen. Trodde det kanskje var litt mer vanlig for jenter.
mamma1981 Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 min gutt blir 3 år i oktober og han sluttet med bleie i juni i år. vi merket at han først var tørr på natta. han har en gang tisset seg ut på natta siden han sluttet med bleie. han sitter for det meste på toalettet,han vil ikke sitte på potte..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Sønnen min sluttet med bleie på dagtid en mnd. før han fylte 3 år. Han ble vel egentlig ikke trent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå