jente,jente, ? Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 En gang spiste jeg middagspai med kjøttdeig mm. Husker ikke helt resten av innholdet..Og det var knallgodt. Finnes sikkert forskjellige paier, har noen oppskrifter på dette? Har aldri laget det før, og er ingen mesterkokk.. hehe.. Men har lyst å prøve..
Bøggly Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Ok, her kommer en superenkel en: Halvstek en Maizenapai Del en grillet kylling (uten skinn) i små biter Kutt opp en løk Kutt opp noen sjampinjonger Fres dette isammen i en stekepanne Hell over et glass med taco-saus (valgfri styrke) Når dette koker blandes i 2/3 boks creme freshe (skrives ikke slik...) Ha blandigen på den halvstekte pai-bunnen. Ha over revet ost. Stek ferdig til osten har fått litt farge. Server med en god salat.
septermor Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Paideig: 3 dl hvetemel 100 g smør eller margarin 2 ss vann Blandes raskt sammen med gaffel og trykkes slik at den dekker bunn og sider av middels stor paiform. Stekes ved 200 grader C til gylden (ca 10 min) før fyllet legges i. Fyll: 1 pakke strimlet bacon 1 squash 1 løk Ost 3 egg 2 dl melk Brokkoli Bacon, squash og løk hakkes i passe biter og stekes lett før det legges i paiformen. revet ost drysses over 3 egg og 2 dl melk + pepper røres sammen og helles over fyllet Pynt med kokte brokkolibuketter Stek på 200 grader C i ca 45 min. La hvile i et par minutter før du serverer.
jente,jente, ? Skrevet 8. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2006 Takker for svar fra begge. Høres knallgodt ut. Tror nok det blir pai her i huset de nærmeste dagene:)
Kosego&Lille'n Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Denne paien bruker mamma å lage. Den er KNALLGOD! ) Amerikansk Pai: deig: 3 dl mel 125 g margarin 2,5 ss vann *smuldre marg. i melet, tilsett vann og arbeid deigen lett sammen (ikke kna). *la deigen hvile et kjølig sted en stund. *skyll paiformen i kaldt vann. *kjevle deigen med lette tak og kle formen med deigen. *la deigen hvile i forma i minst 15 min. *stekes i ca 10 min ved 225 grader. Avkjøl. Fyll: 250 g. kjøttdeig 1-2 løk *stek kjøttdeig og løk sammen. 150 g. raspet ost. Eggestand: 3 egg 2,5 dl fløte eller melk 1 kryddermål salt 1 -----"-------- pepper *hell eggestanden over kjøttdeigen i forma *stek i 20 min ved 225 grader, eller til eggestanden har fått en gyllen farge.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 NAM! Denne skal jeg prøve i dag. Takk for tips :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå