Gå til innhold

hei gutter/menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her i 18 uke og gleder meg vannvittig til vårt nyeste tilskudd skal komme. Jeg har en sønn fra et tidligere forhold, og sambo er verdens BESTE pappa. De er så fantastisk sammen.

Men jeg føler ikke noe engasjemang for denne nye på vei. Jeg prøver få ham med på diskusjoner om vogner, navn, alt... Men ingenting. Han er med på alle undersøkelser og sånnt, men føler... vet ikke helt...

Har jeg feile forestillinger av hvordan det skal være? At han skal kjenne på magen? Spørre hvordan jeg har det? Hjelpe mer til i huset når jeg er syk? (har hatt lungebetennelse i to uker, og likevel gjort alt hjemme) Han hjalp mer før jeg ble gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Har du snakket med ham om dette??

Føler jeg er på grensen til å gjenta meg selv litt her, men må si det igjen: Det å skulle få et barn er en livsomveltende affære for menn også, og det kan jo være at han har hodet så fullt av tanker at han blir litt svimete.

Selv har jeg gått i min egen verden i flere måneder nå. Trives forsåvidt der, men kona ønsker nok innimellom at jeg er mer til stede, så da må jeg skjerpe meg litt.

Dessuten er det ikke gitt at han forstår hva du ønsker av ham dersom du ikke prater med ham om det.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg prøver, men føler han spøker alt vekk... Kanskje det er hans måte å takle det på. Vet ikke jeg...

Men vet jeg ikke burde føle meg alene med dette barnet.. At jeg burde føle han deltok, men kanskje det er for tidlig. Er bare i 18 uke. Ikke har han sett eller hørt babyen, og ikke har han kjent den på magen heller. Kanskje alt er uvirkelig for ham?

Skrevet

tror nok han lever i sin egen lille verden nå ja,og lurer på hvordan dette blir.når han får se barnet deres hvis han blir med deg på ul så går det nok opp for han.

Har som vinterpappa vært helt borte selv nå i de første 16 uken,men nå har det virkelig gått opp for meg at nr 4 kommer i februar:)

Skrevet

Godt å høre det ikke bare er min mann som er vekke. Han skal være med på UL på tirsdag. Vet jeg gleder meg... og det virker som han gjør det over vennene sine, men sier aldri noe til meg. Ville trodd det sku være lettere å prate med din utkårede enn kompisene på jobb, men ikke vet jeg.

Satser på det bedrer seg, og takker for svar fra dere begge to, og ønsker dere lykke til i den nye tilværelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...