Gå til innhold

Trenger tips til reisemål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Vi er 2 familier med 3 barn hver som skal reise på ferie sammen neste sommer. For å få dette til å klaffe ønsker vi å bestille tidlig. Vår erfaring er at det er litt begrenset med leiligheter med 2 soverom.

Er det noen som har noen gode forslag til reisemål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor dere vill reise. Hvis dere ikke ønsker reise til syden, så synes jeg at Samsø i Danmark er helt fantastisk.Min samboer som er dansk, har bott der i noen år før han flyttet opp til meg.

Samsø er fet antastisk flott danmark i miniatyr. Flotte havner, små koselige gater. Nydelige små tettsteder, sandstrender og sykkelstier... Og Hav, hav, hav. Det er også en helt spesiell natur der.

Gotland i Sverige er også helt spesiellt og fantastiskt nydelig. Øya er også kjent for sine roser og fantastiske sykkelmuligheter. Visby er en by som også er helt fantastisk. Hvis man drar lit nordover til Fårø, så er det en utrolig natur og atmosfære.

Der finns det nøjen, som pippis villavillekulla, og en masse annet spennende for barn. Det er visst en av Sveriges mest soliga plasser...Anbefalles også sterkt.

Selv kommer jeg ifra Dalarna i Sverige, også kjempekoselig med små røde hus... men der får man sloss med myggen:-))

Det var Sverige og Danmark... (kanskje jeg er lit patriotisk, da jeg er svensk og samboern min er dansk:-)

Men vi elsker Norge:-))

Lykke til med ferien deres.

Skrevet

Tenkte også nevne at på vei til Gotland, så kan man gjøre en liten avstikker til Småland og Astrid Lindgrens verden. Kjempemorsomt for barn. De har byggt opp hennes verden i miniatyr. Og det er skuespill rundt om kring. Når vi var der, så var vi nesten hele dagen i Ronjas borg. Ungene elsket det. Plutselig så var røvene ute og røvet lommebøker og div. Ronja ordnet opp....så alle gikk derifra med lommeboken:-)) Ungene elsket det....

Skrevet

Å nå fikk jeg lyst på ferie i Sverige og Danmark!!! Skal klippe ut dette og ta vare på det jeg, kjekt å finne frem når man skal planlegge ferie etterhvert!

Skrevet

Vi var i Skagen i sommer og der leide vi et hus med 2 leiligheter hvor begge hadde 3 soverom hver seg. Der var det kjempefin og nyoppussa og med perfect belliggenhet.

Ellers har vi vært i Orlando i USA og der er det masse hus/ leiligheter med mange soverom!!

Hvor vil dere reise hen a?

Skrevet

Takk for tipsene. Jeg skal spare på dem, men førstkommende sommer hadde vi egentlig tenkt oss til syden. Ble nesten litt i tvil nå, for deres forslag høres jo også veldig bra ut.

Imidlertid er de eldste barna klare for syden, så det nytter nok ikke å gå tilbake på det nå. I fjor var vi i Tyrkia, men pga. bombingen tenkte vi kanskje å velge et ikke-muslimsk land.

Attpåklatten, har du noen gode Hellas-forslag...???

Skrevet

For meg er det nå bare en øy da:-) Men det er ikke en typisk hotelløy, men private som leier ut både rom, leiligheter og hus. Sånn er det jo egentlig overalt i Hellas. Det er som regel billigere å bestille rutefly og fikse innkvartering selv enn charterturene. Anbefaler dere å sjekke litt på nettet. Søk på de ulike øyene dere kunne tenke dere å prøve. Det som også er fint i Hellas er jo nettopp øyhopping. Plukk for eksempel ut et par-tre øyer dere vil innom. For eksempel så kan dere lande i Athen og ta buss til Pireaus og ta ferje derfra. Så kan man bo noen dager på 1.øy og så dra videre med ferje til neste øy. Og om dere trives godt et sted så bli der:-) Lurt å prøve å komme litt vekk fra de typiske "tråkkene". Styr for eksempel unna IOS= Party.

Men først og fremst ville jeg leste masse på nettet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...