Gå til innhold

Noen som plages med migrene og fullammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg plages med migrene og fullammer. Jeg har så lyst til å begynne å bruke medisiner igjen (Maxalt), når jeg får et migrene-anfall. Jeg lurer bare så på hvor lenge jeg eventuelt må pumpe meg og kaste melken når jeg tar en tablett...

Noen som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt migrene siden jeg var liten og har nå en sønn på 9 mnd som jeg fullammet til han var 6 mnd.

På de måneden hadde jeg 4 eller 5 migreneanfall tror jeg.

Mine anbefalinger var og ikke ta noen form for medisin,fordi mange av medisinene har ukjendt virkning ved evt overgang i morsmelk.Fordi medisin rettet direkte mot migrene er veldig nytt.(F.eks Maxalt og Imigran)

Uansett så er migrenen min så kraftig at ingen medisiner har hjulpet noe særlig til nå....Må bare sove det bort...

Dette er tatt fra felleskatalogen:

Studier på rotter indikerer svært høy overgang i morsmelk. Det er ikke kjent om barn som ammes kan påvirkes. Risiko for påvirkning av barnet reduseres dersom amming unngås de første 24 timer etter behandling.

Skrevet

Takker for svaret!

Var forresten inne og leste i Felleskatalogen + de amerikanske produktsidene til Maxalt...

Er helt i orden å ta en tablett, men da må jeg kaste melka i 24 timer etterpå...

Når mannen min er hjemme er det jo greit, da kan han legge til puppen, og ellers passe barnet. Problemet er at jeg blir så dårlig at jeg får vanskelig for å ta vare på sønnen min når jeg får et skikkelig anfall. Maxalt hjelper supergodt!

Får vente til neste gang jeg får anfall, og så får jeg vurdere opp i mot hverandre hva som er best; være frisk, men ammefri i 24 timer eller migrene, men amme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...