ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Noen som har prøvd dette for å få opp luft på babyen? Erfaringer? Drikker dere det selv eller gir dere det til babyen? Kjøpes det på helskost?
brooklyn Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 jeg drakk fenikkel-te selv fra han var tre til han var 8 mnd. Funket som bare pokker. Drakk en stor kopp te ca 4-5 ganger om dagen. Jeg gav ikke sønnen min teen, slik noen gjør, for det virket beroligende på magen hans gjennom morsmelken min. Kan kjøpes i alle helsekostbutikker, samt på noen apotek. Er ikke dyrt i det hele tatt, og etter en stund (et par dager) venner man seg til smaken. Men, te-lukten sitter i huset leeeenge, ihvertfall ifølge mammaen min:)) Lykke til! Anbefaler det på det varmeste!
Beama Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Jeg drakk det selv da jeg ammet.... men gav rett til gullet (et par teskjeer) når hun fikk mme.... funket som bare juling.. mer effektivt enn minifom f.eks...
brooklyn Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 ..enig med du. Minifom gjorde vondt verre her hos oss.
Babykilo Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Jeg ga min kolikk-gutt to teskjeer før hvert måltid, og det hjalp. :-)
torch Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Funket ikke for oss, men så fant vi etterhvert ut at han hadde melkeallergi. Ikke rart ingen av disse kolikk-remediene hjalp oss noe, da.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2006 Oi, det var jo gode tilbakemeldinger! Det må vi prøve. Brukte Minifom de 3 første mnd, men vet ikke hvor mye det hjalp. Hun er plaga med reflx også og får medisiner for det. Medisinen kan bla gi luft i magen. Mye magevondt om dagen. Men leser at det er bra for melkeprod. også. Det er ikke sånn at prod. fyker helt i været? For det er det ikke behov for her!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #8 Skrevet 7. september 2006 Da jeg var å skulle kjøpe fennikel-te ble jeg anbefalt å kjøpe Kloster sin Anis-Fennikel-Karve te. Den har hjulpet både meg og min datter og vi har det så mye bedre nå. Mage krampene jeg har slitt med siden fødselen har gjort det vanskelig å amme enkelte kvelder for ammingen har bare gjort det verre der og da. Teen holder meg i sjakk til jeg skal til legen neste uke. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten den teen!!!! Jeg kan ikke huske sist gang min datter hadde problemer med luft i magen nå etter at jeg begynte å drikke den teen.
Trym og Brages mamma Skrevet 7. september 2006 #9 Skrevet 7. september 2006 Jeg kjøpte Amme Te på apoteket (laget av Norges Apoteker Forening). Den inneholder fennikkel, karve, anis og brennesle. Den funket fint for meg da Brage hadde kolikk. Jeg drakk den selv (drikker den innimellom ennå, da jeg ikke har brukt opp hele boksen ennå), og gav litt, avkjølt vel og merke, til Brage med sånn sprøyte uten spiss, som du får kjøpt på apotket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå