Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Jenta mi på snart 4 mnd vil ikke ha mat oftere enn hver 3-4 time(helt umulig å prøve å gi henne oftere-legger på seg fint, så får nok det hun skal ha). Problemet er at jeg aldri får gitt henne godt med mat før hun legger seg. Er det bare 2 timer siden sist hun spiste, er hun bare litt interressert...suger bare ett par minutter og gir seg med det. Våkner OFTE om natten for mat, og jeg tror årsaken er nettopp det at hun ikke får godt med mat rett før hun legger seg....noen tips??????? Vil jo så gjerne at hun legger sg mett og go:)
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Hvis du vet at det kun er hver 3. eller 4.time hun spiser så kan du jo kanskje prøve å innstille dagen etter det? Sånn at du vet hun er sulten før hun legger seg? Da vil hun jo spise mer da. Bare en tanke altså.. Vi hadde det litt sånn med gutten vår også en periode. Han ville bare drikke fra flaske før han la seg av en eller annen grunn. Så jeg pumpet ut og han drakk. Prøvde jeg med puppen var det ikke tale om. De vet hva de vil;)
Mini&Meg Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 sånn har vi det også her nå, nå ville han ikke ha noen ting da, 2,5 timer siden han spsite sist. skal prøve igjen om en halv time, så får han litt grøt etterpå.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Jeg måtte legge henne på nesten "tom" mage nå jeg....hun var kjempetrett,men pupp det vill ehun ikke ha. Våkner vel snart for mat igjen da..... HI
Gunn og Gutta Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Hei!! Har samme problem med min gutt, han er 3,5 mnd, og han er så trøtt når vi pupper siste måltidet at han sovner før han har fått noe særlig, så jeg pumper etter han har sovnet og gir det til kvelden dagen etterpå. Da slipper jeg unna med 1 nattamming, mot 2 og 3 som det ble, før jeg skjønte hva som skjedde. Men nå er det ikke lenge til jeg kan begynne med grøt, så da gidder jeg nok ikke den pumpinga, for å gi ekstra om kvelden. Syns det er litt pes...er ikke helt på go´fot med pumpa
Halloween-mamma Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Kan du ikke ta henne opp og amme henne i søvne? Min gutt fikk også maaaaasse mat om natten i den alderen.. han var altfor rastløs på dagtid til å orke å ligge i ro ved puppen når det var så mye annet spennende å følge med på. Så da endte det med at han tok det igjen på natten.
Luca Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 Alle mine 3 jenter har vært som "klokker" når det gjelder mat, hver 3-4 time. Hun første våknet ikke om natten, men de siste to har våknet et par ganger. Har også prøvd mange ganger og gitt mat litt før hvis vi skal noe, men lillesnupp er ikke interessert hvis det bare er et par timer siden sist. Så hvis babyen din ikke er sulten når hun legger seg, er det jo ikke noe problem..hun våkner jo for mat uansett. Men enig som en sier, prøv å få intervallene til å passe med legging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå