Gå til innhold

Hjelp! Tåler kanskje ikke kumelk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesle vennen tåler ikke at jeg drikker melk (og ammer) kan det se ut til. Hater eliminasjonsteknikk, for det kan jo alltid være noe annet liksom, men nå har jeg så sterke indikasjoner på at det er kumelk som gjør så fryktelig vondt at jeg ikke tør mer.

Det jeg lurer på er:

1: Vokser småfolk det av seg?

2. Kan jeg gi henne vanlig morsmelkserstatning en gang i blant, eller må jeg gi profylac eller hva-det-nå-heter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk akkurat svar på allergitesten til gutten vår. han har melkeallergi. Vi har fått beskjed om å gi morsmelk så lenge som mulig, og så få erstatning på resept, Nutramigan. Var visst fordi den ellers var veldig dyr. Så dette måtte vi gjøre til han var 2 år... De vokser det som regel av seg innen den tiden, og da kan man forsøke igjen. Men litt ekstra jobb er det jo:) Må passe godt på!

Skrevet

Hvor gammel er gutten din og hvordan ble han testet? Og hva gjør du for ikke å bli feilernært mens du ammer. Kalsiumtabletter er én ting, men...

Skrevet

Jeg misforstod deg litt tror jeg.. Det er ikke utslag på han når JEG drikker melk. Han er testet med en vanlig blodprøve for allergier fordi han har eksem, og fordi han fikk utslett da han spiste grøt med melkepulver i. var sånn jeg fikk mistanke om melkeallergi. Men jeg drikker veldig lite melk da, så det er vanskelig å si om han reagerer når jeg drikker melk.. Han er 8 mnd. han skal nå videre til prikk-testing (sånn rip hvor de drypper på ulike allergener) for å se spesifikt hvilke allergier han har. Hadde en hel rekke ut i fra blodprøven..

Skrevet

1. De aller fleste som har allergi mot melkeprotein vokser dette av seg, men ikke alle. Noen er fri for allergien allerede ved ett års alder, andre blir kanskje 4 før de blir helt bra.

2. Du bør IKKE gi kumelk innimellom, uansett hvor lite uttalt allergien er bør hun ikke få i seg noe av det hun reagerer på fordi det kan fremprovosere allergien til å bli kraftigere og det er ikke så kult med en unge som ikke får puste når hun får i seg noe hun ikke tåler. Det kan også fremprovosere andre matallergier, og det kan være at det tar lenger tid å vokse det hele av seg, eller gjøre at hun ikke vokser det av seg i det hele tatt. Så ta allergien på alvor uansett.

Skrevet

Takk for svar, jenter! :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...