Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Hei! Faren til datteren min bor 60 mil unna oss, nå er jenta vår 6 uker og faren har allerede ringt meg og sagt at vi må skrive kontrakt på hvor mye han skal ha henne (pga fradrag på farsbidrag), og at han "kan jo ha henne før hun er ett år" fordi hun får flaske.. Er livredd.. Han mener tydeligvis at jenta vår skal sitte i bil 120 mil annenhver helg fordi han skal ha henne der han bor. (han har aldri badet henne, og han har problemer med å til og med løfte henne opp av sengen hvis hun ikke har et pledd rundt seg.. Så mener han at han skal begynne snart med å ta henne med seg 60 mil avgårde.. ) Jeg er redd fordi jeg vet ikke om jeg kan nekte han dette.. Noen som vet??
ana baroma Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Snakk med familievernkontoret!! De hjelper dere begge videre:)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Jeg har bestilt time der.. Skal dit alene i første omgang.. Håper dem kan komme med gode råd, for nå har jeg snart ikke overskudd til å ta meg av mitt eget barn lenger pga telefoner fra barnefaren.. Takk..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Slapp helt av! Ikke la han stresse deg. Neste gang han ringer sier du bare at du avventer dette med samværsordningen frem til du har vært på familievernkontoret. De gir deg rådene du trenger. Pga den lange avstanden vil han ikke få ha henne allerede nå når hun er så liten. Da må han i så fall komme dit dere er. Uansett anbefaler de ikke overnatting for barnet er større (ca året, men personlig mener jeg det kan gå an tidl dersom far og barn har godt forhold) At han maser pga fradrag på skatt etc... hehe. Hvilke fradrag er det han snakker om? Det er ikke noe han kan trekke fra......
Gjest marie-s Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Helt enig med de andre her, du kan ta det helt med ro og stresser han værre enn værst med det så er det jo bare å la han få det avslaget i bidraget om det er det som er så viktig for han. For dersom dere inngår en privat avtale kan dere faktisk fastsette bidraget selv du skriver ikke akkurat under på at han skal få ha barnet så og så mye nå i begynnelsen. Den bidragskalkulatoren på trygdekontoret sin side er kun ment som veiledning. (men for all del la pengene gå gjennom innkrevingsentralen, det koster ingenting men du slipper å mase på han om han er sen med å betale en gang)
Mamma34 Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Jeg har vært i retten med dette og sakkybdige hadde som som tommelfingerregel: en dag overnatting på påbeynt år. så er det andre faktorer som spiller inn. thygghet og gjennkjenneske, så liten som barnet ditt er kan kan vel kaskje sove i huset dit ( eller ble det helt feil :-) ) min barnepsykolog i denne saken anbefalte hyppige og korte samvæ ( på et par timer ad gangen og de var helt uavhengig av flaske eller pupp. Lykke til å stol på fornuft og magefølelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå