Gjest Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 -Frokost: 150-200 ml mme -Mellommåltid: 150 ml mme -Lunsj: 1 porsj. grøt + 100 ml vann -(Middag: Driver tilvenning... noen skjeer grønnsaks/gulrot/potetmos e.l. + vann når vi får i gang måltidet. Foreløpig gir jeg mme mens vi tilvenner, ca 150 ml) -(Mellommåltid: 150-200 ml mme) - ikke alltid hun behøver dette måltidet, men av og til. -Kvelds: 1 porsj. grøt + 100-150 ml vann Noe dere ville gjort annerledes/byttet ut? Hun får ofte litt banan el. annen frukt til mellommåltidet/-måltidene.
Gjest Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 lillegutt har bare 4 måltide i døgnet han da.. han er snart 5,5 mnd, så er jo litt yngre da men .. -frokost: pupp + 150 ml mme (ikke alltid han spiser opp) -lunsj: 210 ml mme -middags: 1 porsjon grøt + pupp -kvelds: 210 ml mme
Beama Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Nå er snuppa snart 7 mnd da men... den siste måneden har vært slik: Frokost: 200 ml mme Lunch: 100 ml mme, 1 porsjon grøt og kanskje noen smaksprøver med skive. Middag: 1 middagsglass pluss vann kvelds: 1 porsjon grøt og mellom 60-200 ml mme alt etter som hva hun vil ha... Ingen måltider på natt.
Beama Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Må sies at hun har vann tilgjengelig hele tiden og får avog til litt frukt som mellom måltid eller dessert... men ikke hver dag...
Gjest Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 "dagsplanen til daniel ser sånn ut. Ca 0630:1 porsjon grøt og mme så mye han vil ca 1030: Driver å venner han til brød og mme så mye han vil foreløpig(spiser nesten ikke brød ennå) Gjerne litt banan også ca 1400:1 middagsglass+ vann ca 1600: ca 100 ml mme(mellommåltid) Ca 1830.1porsjon grøt og mme så mye han vil. får ganske mye mme ennå,men den til lunch skal vi kutte ut når han spiser brød greit. er snart 7 mnd.
Tigerbabe Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Jenta mi er 6,5 måned og EEEELSKER pupp! Har prøvd å få henne til å spise litt grøt ihvertfall 1 gang om dagen, men det blir mest "tvang".Hun gaper ihvertfall ikke, så det er ikke mye grøt jeg får gitt henne, mest smaksprøver. Har funnet ut at hun liker banan, så hun får litt av det. Ellers får hun pupp når hun måtte ønske. Hun er skikkelig god og rund på mm,er veldig fornøyd og stort sett sover hun hele natta, så jeg stresser ikke å veldig med å gi henne masse mat så lenge hun er mer enn nok fornøyd med pupp foreløpig.
florica Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 Hei ;-o, Jeg har en gutt på 6,5 mnd (veier 10,5 kg) og han får bare pupp. Vi prøver litt med forskjellige frukt og grønnsaker men det går ikke så bra. I går spiste han en skje potet blandet med 60 ml mm. men i dag ville han ikke. Gir du henne jern dråper? Hs sier at etter 6 mnd er jern i mm betydelig redusert.
Tigerbabe Skrevet 7. september 2006 #8 Skrevet 7. september 2006 Hei Florica! Ja jeg vet at det er mindre med jern i mm nå, det er derfor jeg prøver å gi henne litt grøt hver dag. Jeg har ikke snakket med HS enda, men kan man gi jerndråper? Har også prøvd å gi jenta mi kokt//most potet og gulrot, da kastet hun opp alt hun hadde i magen... Hvis jeg har veeldig mye banan i grøten, går litt mere ned -men da blir det nesten mer banan med grøt, enn grøt med banan:-) Hun liker også små mengde sviskesaft på flaske.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #9 Skrevet 7. september 2006 Guttten vår er blitt 6 mnd. Han er veldg glad i puppen og får det så mye han vil i løpet av dagen, og det blir endel ganger...Spiser 1 posj.grøt til frokost og kvelds(prøver å få han til å spise 6 mnd grør man lager med vann, men det vil han ikke ha-bare maisgrøt med morsmelk...).Driver tilvenning med middag, men er lite interessert i det-brekker seg fort og kaster opp igjen det han har i magen.Får fruktmos etter noen t-skjeer med grønnsaksmos
MorTilPrinsesseOgLitenSpire Skrevet 7. september 2006 #10 Skrevet 7. september 2006 Her er det full pakke! Vesla har akkurat blitt 7 mnd og eeeelsker "skikkelig" mat og grøt er visst skikkelig digg...:-) Frokost:mme+grøt Lunsj: mme+grøt Middag: mme eller vann+et middagsglass Evt.mellommåltid: fruktmos Kvelds: mme+grøt Ingen måltider om natten. Jeg tilbyr henne vann flere ganger om dagen.Sluttet å amme fordi puppen ble tom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå