Gå til innhold

Fest????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Ser det er en del prat om fest og alkohol her så da må jeg bare spørre om noe i den anledning...

Jeg har en tulle på 8 mnd.og jeg har enda ikke tatt meg en fest. Savner det heller ikke noe. Men da lurer jeg på: Er det bare meg??? Er det vanlig at dere fester allerede etter 3 mnd.?

Det er ikke det at jeg ikke deltar på sosiale lag, for det gjør jeg. Men jeg fester ikke. Jeg kan ta meg et glass vin til matn osv, men ikke noe mere enn det. Synes det er helt supert jeg... Det som er artig er jo det å få være sosial og treffe folk, også uten barna... Det å være med venner betyr mye for meg, men alkoholen og festen er kanskje ikke det jeg savner mest...

Har jeg blitt sær kanskje... He,he... :)

Dette er ikke ment som noe kritikk mot noen altså... Ville bare lufte noen tanker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått to tette og har rukket kun en rotbløyte siden jeg var gravid sist (siden jul 2003)... Har selvsagt kost meg med vin osv og hatt det hyggelig med venner uten barn i blant.

Det er noe med den dagen derpå - Det er ikke like enkelt å tilbringe dagen derpå på sofaen med pizza fra Dolly og en god film på DVD.

Rett og slett ikke noe stas å være trøtt og urven i kroppen når man har små barn som er veldig glad i mammas oppmerksomhet.

Men jeg må innrømme at jeg gleder meg til minstemann blir litt større og det går an å reise på en hyttetur f.eks ;-)

Skrevet

Veldig enig med deg... Peset dagen etterpå er liksom ikke verdt det.

Det går an å ha det morsomt også uten mye alkohol, kanskje morsommere.... :)

Men som du... Det skal bli godt å få en natt også uten barna. Enten sammen med kjærestn eller venner. Det gleder jeg meg til!!!

Skrevet

Heihei...

Jeg har også fått med meg denne diskusjonen ang fest/alkohol/hvor lenge etter fødsel...

Jeg har en sønn på litt over 4mnd og har enda ikke vært på fest..har egentlug ikke tenkt å dra på fest enda heller..frister ikke i det hele tatt!!

Virker nesten som om det er om å gjøre å komme seg så fort ut som mulig etter fødsel...

Synes det er masse kos å være hjemme jeg!!

Dessuten så synes jeg faktisk det er ille at det er en person her som ytrer sin mening om at hun synes det er altfor tidlig å gå ut å feste når babyen er 10uker(jeg er helt enig med hu), og får til svar at hun er en tørrpinne!!

Hun er ingen tørrpinne i mine øyne, hun er MAMMA!!

Du som har innlegget her: Takk for at det er flere som har de samme meningene som meg!!

Sier som det er jeg:Jeg reagerer ihvertfall;og la meg få gjøre det.. for meg er det ikke naturlig og ta ei skikkelig fyllekule da jeg har en baby på 10 uker hjemme!!

Skrevet

Jeg savner det ikke! Guttene er 3 mnd og jeg har ikke tenkt meg ut med det første. Kommer nok til og vente lenge enda!!!!

Skrevet

Skikkelig festing og heftig rotbløyte var noe vi drev med FØR vi fikk barn. Nå setter jeg mer pris på en kveld med gode venner, hvor en kanskje kan skravle til litt uti de små timer. Og nyte et glass vin eller to.

Men som flere andre har nevnt, dagen derpå er ikke helt det samme når en har barn i huset som våkner tidlig og er fulle av energi.

Har gutter på 6 og 4 år og ei snuppe på 7 mnd og siden eldste ble født har jeg kanskje vært på skikkelig fest 4-5 ganger. Dette er inkludert julebord med jobb o.l. Har enda ikke festet etter Snuppas fødsel og savner det overhodet ikke!

Men hver sin smak :-)

Skrevet

Kun hatt en sånn skikkelig rotbløyte siden fødselen i januar, og detvar et uhell..

Drakk 6 pils ila en kveld og ble DRITA!! Kunne nesten ikke gå. Vet ikke hva som skjedde.

Er ofte med venninnene på fest, men drikker tre fire øl ila en hel kveld (kl 20- 01 ca) Orker ikke være så dårlig dagen etter...

Skrevet

jeg har en datter på 4 mnd..,og savner ABSOLUTT ikke å dra på fest...har ikke smakt på alkohol siden før jeg ble gravid...og savner det ikke i det heletatt...var egentlig ferdig med å gå på byn og fest da jeg ble gravid....

har en venninne som gikk ut da datteren var 3 mnd...hun sa ALDRI mer på LANG tid..hun syns det var helt forferdelig.... for det første måtte hun drive å pumpe seg...hun ble full, og da hun kom hjem om natten, kunne hun ikke ta datteren opp... og det var mannen som måtte gi henne mat..hun sa det var skikkelig kipt..i tillegg så var hun kanon dårlig dagen etterpå...hun hadde planlagt å gå ut helgen etter, men sa det blir leeeeeeenge til hun skulle gjøre det igjen....

Skrevet

Har en datter på 2mnd. og kommer ikke til å feste på lenge enda! Er ikke viktig for meg nå. Synes det er mye annet koselig man kan gjøre i helgene. Var kjempelei av drikking da jeg ble gravid, og er det fortsatt. Jeg er 25 og har jo festet en del før, er litt ferdig med det nå! ( hehe hørtes skikkelig kjerring ut nå vel)

Skrevet

Jeg tror det kommer litt an på hvor gammel en er, og hvordan vaner en selv og vennene rundt en har, hvor en bor etc... Før vi fikk barn gikk vi ut på byen nesten hver helg, gjerne to ganger i uken. Da jeg ble gravid, var det en kjempestor overgang å plutselig slutte å røyke og feste med alkohol! Jeg var veldig opptatt av at jeg skulle komme meg ut på byn igjen etter fødselen, helst litt tidlig. Var da ute første gang da jenta vår var vel 3-4 mnd. Hadde det vel egentlig ikke så veldig festlig, var mer opptatt av hvor "flink" jeg var som klarte å gå ut så tidlig... (!!)

Nå er jenta vår blitt over 3 år, og vi venter nr 2. Livsstilen vår er blitt ganske så mye annerledes nå! Vi går fortsatt ut kanskje en gang i mnd eller en gang annenhver mnd, men tilbringer jo MYE mer tid hjemme, og syns det er kos. Men med en jente som står opp rundt klokken 7 hver dag har vi fått en helt annen døgnrytme, og interessen for å holde festen i gang til tidlig morgenkvist er liksom ikk helt den samme. Og poenget med å gå ut og feste så mye som vi gjorde før, er helt borte! Nå handler det mer om å være sammen i koselige lag med venner, gjerne gå ut og spise eller invitere noen hjem til oss på middag. Det gjorde vi nesten aldri før.

SÅ - denne gangen kommer jeg sannsynligvis ikke til å gå ut på byn så tidlig som etter 3-4 mnd, der er liksom ikke så viktig lenger! Men på den annen side, hvis jeg blir bedt bort og det er en anledning med venner jeg ikke har lyst å gå glipp av, så kommer jeg sikkert til å ta en tur, hvis jeg føler alt går bra med babyen etc. Poenget er at det ikke er så viktig å gå ut lenger, og det er deilig å ha et avslappet forhold til det!

Skrevet

Jeg er en av de som skal på min første fest nå i helgen, og lilleknøtt er 12 uker gammel. Jeg er bedt i bursdag og det kommer mange venner. Gleder meg litt, men gruer meg nesten litt også. Tror dette er utrolig individuelt, og syns det er dårlig gjort av folk å slenge dritt til hverandre pga dette. Vi er alle forskjellige. Jeg var utrolig sosial før jeg fikk barn, og har veldig mange venner. Føler nå at når gutten vår sover hele natten, det ikke er noe "problem" for meg å stikke ut en liten tur. Men jeg har ikke behov for det i hverdagen, og har ikke gjort det enda. Det å være hjemme med sønnen min er fortsatt det absolutt viktigste og morsomste jeg gjør. Men i morgen skal jeg altså på fest, og har planer om å drikke noen øl. Vet ikke hvor gøy det blir, men har lyst til å prøve. Jeg syns det er utrolig viktig å ikke trekke seg helt vekk fra alle og alt når man får barn. Jeg er heldig og har en rolig og sosial gutt,som jeg tar med meg over alt til vanlig. Han er med på besøk til venner, kjøpesenter, cafe, restaurant, babykino, turer og alt mulig annet. Så kanskje det er med på å tilfredstille min sosiale side? Kan skjønne godt at de som har kolikk-barn eller lignende trenger en "pause" innimellom...

Syns ikke hovedinnlegger er sær, og ihvertfall ingen tørrpinn! Teit å komme med sånne kommentarer! Men man trenger heller ikke gi de som tar seg en fest i ny og ne følelsen av å være fest-berter som ikke bryr seg om ungen sin. Jeg har planlagt i morgen lenge, og føler meg ikke som en dårlig mor selv om jeg skal dra.

Skrevet

Folk er forskjellig og må få lov til å være det.

Jeg var på fest forrige lørdag og synes det var kjempekjekt. Ble litt småbrisen og danset og lo. Var hjemme kl to og oppe med tulla igjen kl ni.

Funket fantastisk bra!

Lykke til med festen folkens (eller ikke)!

Det mest er jo greit - bare med måte...

Skrevet

Tja, jenta mi er fem uker, og jeg skal ut en tur ikveld..gleder meg masse! Ser ikke noe galt i og ta noen øl såpass tidlig, har selvfølgelig flasker med morsmelk klar i kjøleskapet, og drar hjem såpasst tidlig at jeg er fit for fight i morgen tidlig! Vi må kose oss med venner også, men skikkelig på fylla har jeg ikke akkurat behov for da..:) Og ville ikke latt andre enn pappan være hjemme m henne, kanskje bestemor:)

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg savner å feste....

Jeg er 24 år. Før jeg var gravid var jeg nesten ute på byen og festet hver helg. Drakk alltid mye og var lenge ute på narspiel o.l. Har få venner som har barn selv, så alle mine venner går ofte ut på byen og drikker. Noen av mine venner traff jeg stort sett bare på fest før. Disse ser jeg lite til nå...

Gutten min er 5 måneder. Jeg var ute og drakk 4 øl en kveld når han var ca 3,5 måned, men synes ikke det var noe kjekt. Sov ingenting hele natta for jeg var redd jeg hadde promille om morningen kl 7 når han skulle ha mat. (tok min siste øl kl 12, så hadde nok ikke noe promille, men man blir så beskymret som mor)

Gutten min er så vant med pupp at han ikke vil ha flaske. Derfor er han så knyttet til meg at det er vanskelig å gå ut på noe. Tror alt blir lettere når han er 1 år og spiser vanlig mat og drikker kumelk. Da kan jo noen passe ham og vi kan feste sammen igjen ,eller jeg går ut mens mannen passer ham. Nå føler jeg det bare blir styr å drikke. Men savner det mange ganger......Spesielt når venner snakker om drikking og fest...

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg savner og feste med venner og kjente! Gleder meg til jenta mi er stor nok til å ha barnevakt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...