Gå til innhold

Går fra henne sovende i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når jeg går til barnehagen med vesla(1 år) i vogn sovner hun som regel på veien. Er det dumt å levere henne sovende så hun ikke får sett at jeg går? Synes det er så dumt å vekke henne...

Hun har bare gått i bhg i ei uke så jeg er veldig usikker...

cashewnøtta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det når snuppa her var mindre(ikke i barnehagen, men hvis hun skulle være hos noen andre uten at vi skulle være der), det fungerte veldig bra for oss. Men det som ble dumt var at vi kunne ikke gjøre det hver gang og da ble hun helt fra seg de gangene vi måtte gå fra henne mens hun var våken. Så vi angrer på at vi ikke vnte hun til det fra starten.

Men hva sier de i barnehagen da?

Skrevet

Generelt sier man at man ikke skal "snike seg av gårde" mens de sover, for det kan skape usikkerhet mht avskjeder.

Gullet våkner vel uansett ganske raskt i barnehagen? Eller er det da hun får noe av dagens kvalitetssøvn? Hvis det første, ville jeg vekket henne og sagt hadet før du gikk. Hvis det siste, kanskje du kan avtale med barnehagen at de snakker med gullet når hun våkner om at mamma er på jobb, men kommer snart igjen. Småttingene forstår ganske mye, selv om de ikke kan kommunisere det tilbake til oss.

Skrevet

Jeg går heller ikke fra henne sovende eller prøver å snike meg unna når jeg leverer i barnehagen. Jeg har også hørt at man ikke skal gå fra de hvis de gråter. De skjønner ikke at du kommer tilbake igjen og kan på den måte utvikle angst for dette senere(har jeg hørt da...)

Skrevet

Men når snuppa gråter hver gang jeg går fra henne, skal jeg bare la vær da? Hva er alternativet?

Ta henne med hjem igjen og droppe barnehage... Jeg tror på et eller annet tidspunkt vil separasjon fra foreldre være vond, uansett når man velger det....

Men ikke vet jeg... Har dårlig samvittighet for at snuppa i det hele tatt er i barnehagen, jeg.. Hun er så liten..

Skrevet

Som de sier over her. Hvis hun uansett bare sover kort tid så kan du vekke henne.

Mange barn gråter når du går fra dem. I vår barnehage ville de at vi skal si ordentlig "hadet" før vi går. De vil også at vi sier ifra slik at en av de voksne passer på og trøster. De små skal ikke være alene med så sterke følelser.

For din egen skyld kan du ringe barnehagen når du kommer på jobb og høre hvordan det gikk. Vanligvis roer de seg fort. De som jobber i barnehagen har opplevd dette mange ganger. Hvis det blir for ille vil de gi dere beskjed og komme med forslag til en annen strategi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...