Lilleh Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Ser at det fins reima dresser helt ned til str 74.. Hm.. Hva trenger vi av vinterklær? Kommer vi til å ta snuppa opp og ut av vogna i løpet av vinteren ute, slik at hun trenger en slik utedress? Hun er født i februar.. Antageligvis.. Har også mistanke om at når vi ser behovet for en slik dress er det utsolgt i butikkene... Hva har dere kjøpt/kommer til å kjøpe av vinterklær til deres små på rundt 7 mnd nå?
Lilleh Skrevet 8. september 2006 Forfatter #2 Skrevet 8. september 2006 Hva? Ingen som har begynt å tenke på vinteren for de små enda? *dytter* litt jeg.. Forøvrig har jeg 3 ullbodyer, 2 ullstrømpebukser, 1 par ullsokker, 2 ullpysjer, 1 ulllue, 1 fleecelue med søte daltmatinerprikker på, en knall rosa fleecedress som vi fikk av ei tante (mannen mi si tante) som sikkert er for liten når det blir kaldt nok i været.. Tenkte jeg skulle kjøpe ribbestrikka ull fra nøstebarn... de er jo bare sååååå fine!! Hekta på ull for tida, ja
Gjest Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Jeg så på tv2 hjelper deg i går, de hadde testet vinterdresser. Der kom både Reima og KappAhl sine dresser best ut. Forskjellen var at KappAhl sin dress kostet 1000 kroner mindre. Her i huset blir det ihvertfall dress fra KappAhl. Det høres jo ut som om du har nok av tøy til å ha under, ullundertøy er kjempeviktig for å holde varmen.
WP-TLogPeanut Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 TL er også født i februar. Tror ikke hu kommer til å være så mye opp av vogna at vi investerer i noe dyr dress riktig enda nei. Sitter jo mest i vogn,og da har vi voksiposen. Ellers så har vi strikkaklær og vanlig bobledress fra H&M. Kan ikke bruke ullundertøy vi da det er litt kjedelig... Kommer til å kjøpe masse strømpebukser og sånne gode bukser med litt for inni , gode bomullsjakker og Trenger man mye skjerf til disse her tro? :s Åssen votter skal man kjøpe? Ser for meg hu blir sinna av slike helvotter,men er det no lett å få tommel inni på slike små :s Ikke tenkt over før
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Hei! Fikk en fin dress i gave. Den er fra polarn o'pyreet. Den har fleece utenpå og bomull inni og den er vindtett. Passer bra til bilturer og i vogna om det er veldig kaldt. Har man ullklær inni dressen skulle det bli greit. ( datteren min er 2mnd. nå)
d",)~^~^~ Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 I den grad de kommer til å stabbe rundt på egen hånd i snøen så tenker jeg at det viktigste er å ha en dress som er myk og lett å bevege seg i. Bevernylondresser er forferdelig stive! Gutta mine har fyllt år på høsten, så de var endel ute å gikk den vinteren de var 1. Ble kjedelig å bare sitte i vogna.... Men så jo at bevernylondressen ble veldig stiv og klumpete, så den ble byttet i en mykere variant. Til Snuppa, som blir 1 i januar, har jeg en myk bobledress. Den er god å bevege seg i, men den egner seg sikkert dårlig til å sitte i snø over lengre tid, da den nok blir veldig våt. På slike våte dager er det nok bedre med ullbukse under gummibukse. (reflex har et ganske tynt og mykt regntøy) Ellers er jeg også tilhenger av ull. Gutta mine bruker bare det innerst hele vinteren. Har endel etter de, men kjenner at jeg må nok supplere med noe rosa eller rødt til Snupp...... :-) Skjerf syns jeg er håpløst til små i tillegg til at jeg er livredd for kvelningsfare dersom det hekter seg opp i noe. Hals er en super ting og blir ikke så klumpete heller. Har hatt tynne ull-halser til gutta mine, helt genialt. Men når alt det er sagt, så er jeg glad for at sola skinner og at det er en stund til vinteren enda :-)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Men kappahl sine dresser er bevernylon. Dvs. at de IKKE tåler vann. De i barnehagen har iallefall ikke så mye til overs for slike dresser..... en må jo ha regnsbukse utenpå vinterstid, for det er jo ikke bare sol og blå himmel når det er snø....er jo mys slaps også, og sånn vær en blir våt av når en sitter lenge i snøen. Forrige test ble TROLL en suveren vinner. TROLL skulle "vunnet" i år også. men denne nye testen lages ikke av forbrukerportalen, men av noen andre" og så kjøper TV2 resultatene. Stoler ikke helt på Tv2 testene. Flere i feks. fotobransjen som er PROFESJONELLE "ler" av TV2 testene og mener de ødelegger ryktene til gode produkter ved å la "uvitende" foreta seg tester etter hvilke kritereier DE mener er de beste å fremstå osv. osv. Iallefall..... Jeg har en Troll derss, og ja, den er DYR-men den er jo bare sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååmye bedre enn alle de andre dressene som har vært innom huset her, og de ansatte i barnehagen anbefaler disse dressene på det sterkeste (uten å påvirke oss på noen måte om å kjøpe en slik dyr dress, men ungene har igjen for det....). Og ungeNE ER kjempevarme i TROLL DRESSEN. Men ull innerst til ytterst holder de seg varme og tørre HELE DAGEN :-) Reima tec dressene sies å være for de minste barna siden denne dressen ikke er slitesterk nok. Blir fort hull og slitasje for aktive 5 åringer..... Dessuten har Troll sin 10.000 mm vannsøyle mot Reima tec sin 5000 vannsøyle. Altså DOBBELT så vanntett. Jeg vil anbefale TROLL på det varmeste.
guttenminheterlinus Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 må jo bare si helt enig (og for en tulletest!!) Folk lar seg lure og kjøper beverdress fra kappahl og tror det gjør samme nytten.... hm. troll elsker her!!
WP-TLogPeanut Skrevet 8. september 2006 #9 Skrevet 8. september 2006 du har kanskje rett i det der med skjerf ja... Går det an å få kjøpt halser som ikke er i ull da? Tykk bomull eller noe? (TL har atopisk eksem,kan ikke ha ull inntil huden)
lifa og Eline Skrevet 8. september 2006 #10 Skrevet 8. september 2006 Eline er født i beg. av februar og jeg tenker som så at hun vil ikke være SÅ mye på bakken og leke i snøen, eller gå på veien i vinter. Jeg liker ikke fleec, foretrekker ull så jeg vil helst ha en tynn dress, der jeg kan bruke hjemmestrikkede ullklær under. Foretrekker heller å kle mye under og ta av ettersom temperaturen kan variere fra dag til dag. Vi har også en god dun pose som var veldig god og varm i vinter og den kan brukes til hun er 3-5 år. Synes det er bortkastet og kjøpe dressen som kom best ut i testen til en som bare er ett år denne vinteren, og som skal gå hjemme med mamma i vinter.
Hanne Elise Skrevet 8. september 2006 #11 Skrevet 8. september 2006 Hei hei! Jeg er som deg HEKTA på ull. Ble det i sommer og har siden da nesten bare brukt ullklær. Har masse bomullsklær liggende i kommoden men det er sjelden jeg bruker de, synes ullklærne fra nøstebarn bare er helt supre. Har forresten kjøpt ullrib-bukse og genser til vesla mi som blir 7 mnd om 4 dager. har bare brukt de noen få ganger, men nå er jo været blitt surt og kaldt så det er på tide å bruke de mer. De er jo bare superfine! Har 3 ullbodyer, 2 ullstrømpebukse/stillongs, 2 ullsokker og et par anti-skli fra nøstebarn i tillegg til de nydelige ull-ribbene. Synes jeg har nok egentlig, men har planer om å bestille noen kortarma bodyer i ullsilke i de fine pastellfargene, det stod jo at de ikke skulle ta inn flere når det var tomt på lager ( innbiller meg at det bare var av syrinfargen og evt lime) De er jo herlige også til sommers bruk. Jenta mi er gangske stor, veier i overkant av 10 kg og er 70 cm. I vår kjøpte jeg en reimadress til henne i str 74, den var ikke vanntett men vind tett. Da var den veldig stor i overkroppen, men beina i dressen passet. Hun passer selvfølgelig den enda. Så jeg satser på å bruke den inntil det blir vinter og hun blir så stor at hun vil ut av vogna og ned på bakken. Orker ikke kjøpe noen annen dress enda da jeg jo ikke vet hvor stor hun er når hun virkelig trenger den, dessuten så tror jeg da det går an å finne slike dresser utover vinteren likevel. Nå er jeg jo heldig som bor i storby og bare kan stikke ned til byen å kjøpe en dress når det passer meg, vet ikke hvordan det er med deg da... Svigermor har strikka god ullgenseg og bukse og kommer til å bruke det under dressen jeg har når det er kaldt og evt under regnklær når jenta blir så stor. Kommer IKKE til å kjøpe dress fra kappahl, har lyst på en tynntynn dress som jeg kan variere påkledningen på under, det synes jeg er mye lurere. De små får også til å bevege seg mye lettere da. Tykke dresser blir gjerne stive å bevege seg i. Har 2 store gutter som jeg alltid har kledt i tynne dresser med ullklær under, ( nå er de for store til dress...). Tror jeg skal strikke noen votter til henne, har ikke knøvla meg til det enda, dessuten har jeg nok noen liggende fra de andre to.
Lilleh Skrevet 8. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 8. september 2006 Jeg har nettopp kjøpt en i nameit, den er bomull på ene siden og fleece på andre. Har til og med begynt å bruke den (hun surkler sånn i brystet for tiden..). Har du prøvd nøstebarn sine bodyer med ull/silke? (kanskje det var deg jeg råda tidligere til å prøve disse, men som sa at det ikke gikk...) Ellers må jeg takke for masse gode og forskjellige innspill fra alle
Ranveig R Skrevet 8. september 2006 #13 Skrevet 8. september 2006 Guten vår er 11,5 mnd. I og med at eg går ut ifrå at han begynner å gå i løpet av hausten/vinteren har eg sørga for at han får dress til bursdagen sin. Bevernylon m/avtagbart fór kjøpt på OBS. Han er så liten at han kjem uansett ikkje til å sitte/gå ute i snøen så lenge at han blir våt. Til neste vinter får vi vel heller investere i ein "skikkelig" dress. Viss babyen ikkje begynner å gå i løpet av vinteren synest ikkje eg det er nødvendig med dress. Når småen skal sitte i vogna i vinter kjem han til å ha på seg ulldress frå Janus, og sitte oppi posen sin. Ev. ha ein tjukk genser eller jakke på overkroppen.
Lilleh Skrevet 8. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 8. september 2006 Bor i storby jeg og Grunnen til at jeg tenker litt på det nå, var at når vi kom hjem med snuppa i februar hadde vi IKKENO varme klær (skulle liksom ikke ta ting på forskudd vi da..), og måtte ut sporenstreks å kjøpe.. da var det knapt noe å oppdrive ( men da var ho jo nyfødt, så det er sikkert enklere når ho nærmer seg året ) Forøvrig er det "farlig" å bo så nære en nøstebarnbutikk som jeg gjør, er jo fare for å komme hjem igjen med et eksemplar av hvert plagg.. Gleder meg til lønning og jeg skal ut å handle ribbestrikk, samt en av de bodyene med ull/striper -den var bare kjempefiiiin (men utsolgt når jeg var der sist). da endre jeg opp med en langærma rosa en. Men den selvrensinga må jeg innrømme at jeg har sett lite til .. hehe. Men kjapt å legge i bløt og vri opp da. Forøvrig skal jenta vår være hjemme med papsen jan/feb og forhåpentligvis i barnehage når hun passerer året... derfor nødvendig med uteklær i allefall da! Så hvorfor ikke før?
Blomman Skrevet 8. september 2006 #15 Skrevet 8. september 2006 Bevernylon har holdt i massevis her i gården, og impregnerer man dem med nickwax (eller hva det nå heter) holder disse dressene veldig bra ja. Så her blir det garantert kappahl dress ja
Hanne Elise Skrevet 8. september 2006 #16 Skrevet 8. september 2006 Er nokså glad for at jeg ikke bor i nærheten av en nøstebarn-butikk.... Men det er jo nesten like farlig å bare klikke seg inn på siden deres. jeg har og lyst på en av de nye bodyene med striper, spørs om det ikke blir på neste lønning. Ja den selvrensinga fungerer jo ikke akkurat på matsøl og slikt, men som du sier så er det jo lett å skylle opp. Har planer om å strikke noen ulltrøyer, evt body selv. Da tror jeg at jeg skal kjøpe slikt ull/silke garn. Får se hvordan resultatet blir. Oppskrifta på de så enkle ut. I dag var det pappan som kledde på henne, bomullsklær. fant ut at jeg ikke akkurat kunne skifte hele antrekket, men etter noen timer forsvant strømpebuksa av, og i stedet fikk hun en myk ullstilongs på. Han erter meg for at jeg er så hekta og vi spøker alltid med at det gjør jo ikke noe om at hun blir litt våt, "fordi hun har jo ull på seg" osv.. Men klærne er jo utrolig myke og det gjør jo ingenting om bodyene er for store da de sitter godt likevel, til og med i armene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå