turbomamma til 3 Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Er inne og smugleser her hos dere. Hører jo egentlig ikke til her ennå. Jeg er moden mamma, har to gutter på 6 år og snart 9 år, men han som skal gjøre mitt opphold her inne legitimt, lar vente på seg. Idag er jeg 9 dager på overtid (11 dager hvis jeg skal regne etter min egen termin, som jeg vet stemmer) og er bare så utrolig drit-lei. Bekkenet, korsryggen og hofta er bare helt ødelagt og halsbrannen herjer i kroppen min. Humøret er veldig labert og jeg tror hele familien nå har godt av at mor føder snart. Har overtidstime på Rikshospitalet på mandag. Da har jeg bestemt meg for at de ikke blir kvitt meg før jeg har født!!!!!! Hvis noen har noen gode tips til hvordan få igang fødsel (husk jeg kan nesten ikke gå og sjaue, sex er utelukket akkurat nå (det blir du og jeg og vi tre)) så tas det imot med takk.
Reveenka Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Jeg skal hypnotisere deg, jeg: Følg nøøøyeee meeed nåååå: Duuu kooommmmeeeer tiiil åååå føøøødeeee nååår soooom heeelst nååå, reeett soooom deeeet eeeer såååå skjeeeer deeet,,, OK, har riene startet ennå? Ikke det, da er det rett rundt hjørnet!!! Ingenting som er så slitsomt som å gå og vente og vente sånn - og så så TUNGT allting er! Etter at jeg fikk førstemann tre uker før termin, syns jeg at alt etter uke 37 var på overtid...c",)
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Gleder meg til det er overstått for deg, kjære deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har jo prøvd å sende fødestøv til deg pr sms... PC'n har større kapasitet enn telefonen... Sender herved massevis!!!!! Jeg trenger det ikke lenger!
Ronja65 Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Sex men det vet du sikkert prøvd mange ganger, siden du er på overtid. Akupunktur kan være vært et forsøk. Det er en triggepunkt som du kan massere tre fingrer over "knockeln" på innsiden av foten/leggen.Det er en litt øm punkt. Ikke heller dumt å massere en punkt på den myke delen mellom pekfingeren og tommelen. (den er også lit øm). Det er en smertestillende, rieøkende punkt, skal vist også forebygge infeksjoner. hvis du får gubben til å massere den under fødselen, så kan den ta smertetoppen av rierne. Massage av den første punkten på innsiden av leggen, øker også rier, samtidig som den kan gjøre uttrivningsfasen lettere, den bedøver også lit i skjeden. Spise en masse persilje. En annen glemd ting er faktisk å hvile....Dvs du skal gjøre ingenting... sove, sove, sove....Da slapper nemlig kroppen av og får bort spenninger... som kan hindre at fødselen ikke kommer igang. En dansk jordmorvennine sier ett glass rødvin og en paracett, hvis man har maserier og ikke får sove.... og deretter sove..... Men det er bare lov i Dk og ikke her.....Men de anbefallningene får man visst på fødeavd der. Poenget hennes er vell at det er viktig å slappe av... Alkohol og svangerskap er ikke så heldig da. Derfor har jeg mer tro på at akupunktur kan gjøre det samme. Massage over nesebenet har en beroligende effekt, samtidig som det hjelper på neseteppe.. Lykke til med fødselen... Ps. Det er mange jordmødre som er flinke med akupunktur... be å få litt styrkende etc,etc når du er der på overtidskontroll...
sommerbarn Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Akupunktur hjalp meg. Jeg fikk vite en dag før termin at jeg fremdeles hadde 2cm tykk livmorsmunning og fikk beskjed om at jeg ville gå langt over tiden. Da tok jeg kontakt med min akupunktør og fikk to behandlinger og ungen var ute to dager etter termin.Så prøv det!
MAJA-67 Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Hei snart 3-barnsmamma! Jeg føler med deg ! Gikk selv 13 dager over med nr. 2, og 9 dager med nr. 3. Med nr. 2 prøvde jeg alt(untatt akupunktur), men ingen ting virket. Med nr. 3 tok jeg akupunktur, og etter 4 dager kom han endelig. Vet ikke om det var akupunkturen, men det er i alle fall verdt et forsøk. I mitt tilfelle skulle jeg legges inn for å starte fødslene pga. overtid, men begge gangene startet den av seg selv natten før! Pussig, syntes jeg. Kanskje det hjelper med en avtale om igangsetting...??? Lykke til. Håper ditt neste innlegg kommer snart- med nyfødt baby! Hilsen en annen 3-barnsmamma
Reveenka Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 Lurer bare på om det har skjedd noe enda, jeg? Du får sende oss en liten pressemelding når du har fått babyen! c",)
turbomamma til 3 Skrevet 10. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2006 Hei Reveenka og alle dere andre. Tusen takk for oppmuntringer, fødestøv etc. Her har det fremdeles ikke skjedd noe og jeg er i ferd med å bli litt "gal". Skal på Riksen imorgen til overtidstime. Håper noe skjer da ihvertfall. Klem fra en utålmodig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå