bisha_mor Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Har noen forslag til hvordan jeg kan hjelpe henne med å komme i gang? Jeg vet at hun må finne sin egen måte å bevege seg på, men tenker at jeg kunne ha gitt henne en hjelpende hånd. Hun sitter fint, men kan ikke sitter opp på egen hånd, og hun er aktiv det er ikke noe galt med henne motorisk.
Gjest Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 tror bare du må la henne finne ut av det i sitt eget tempo.. krabbe lærer hun uansett når hun er moden for det.. )
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Ja det var kanskje litt sent... Datteren min på 6 1/2 måned krabbet i dag. Jeg har fått tak i en kjempefin "puslespill" matte som går over halve stuegulvet... Hun syns det er kjempe stas med denne... La favoritt-lekene hennes foran henne i dag, og hun krabbet fram til dem..
Gjest Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Ville ikke bekymret meg i det hele tatt. Datteren din finner nok ut av det når hun er rede for det ) Det er så forskjellig når de begynner å krabbe. Har sakset dette: "De fleste barn begynner å krabbe når de er rundt 9-10 måneder gamle, noen så tidlig som i 6-7 måneders alder, og andre først rundt 11-12 måneder." fra http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/bevegelsesutvikling/krabbing_er_grunnlaget_for_gangen. (Har ikke lest artikkelen, bare skummet gjennom).
Gjest Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Har også lest et sted at stadig flere barn hopper over krabbingen og begynner å gå direkte.
Ma69 Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Ikke noe og bekymre seg om. Hun finner ut av det når hun er klar. Datteren min begynte først å krype fremover når hun var 11 månder. Og gikk først når hun var 16 månder. Det har aldri vært noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå